HD of windows????

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeebkes

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Hoi iedereen,

Ik heb verleden week een hd van 40 gb 7200 rpm in mijn pc gezet, deze werd herkend door het bios, dus dat was geen probleem, ik had fdisk gedaan om deze in partities te delen, ook gelukt, ik had deze eerst in het geheel gelaten om daarna bij partition magic in te delen nadat ik windows had erop gezet, mislukt.
Terug fdisk gedaan en de partitie ongedaan gedaan en daarna in 3 delen ingedeeld , gelukt.
Nu wou ik daar windows xp home op zetten en gaf die de foutmelding van unmountable boot volume, terug ne format gedaan en geprobeerd om de pro versie erop te zetten en kreeg ik daar de foutmelding inaccesable boot disk, terug ne format gedaan en dan geprobeerd om de windows 2000 pro, deze liet de setup volledig gaan en toen deze was geïnstalleerd en toen die dus windows wou opstarten gaf die een system error, dus gaf de pc me dus geen andere keuze dan er windows 98 se of de win ME op te zetten, nu heb ik de ME erop staan maar bij deze krijg ik steeds de foutmelding als ik outlook afsluit dat ik een fout in kernell heb, terug ne format gedaan en dan terug opgezet en die blijft die fout geven
Ligt het nu aan de hd of aan mijn windows versies?
Mijn hd is een samsung SP0411N, pc is een p2 intell celeron 433 mhz met 160 mb ram

Kan iemand mij helpen?:(

Met de drivetest tool van Samsung kun je controleren of je harde schijf nog wel goed is.
test hem hier eens mee.

Hier vind je een beschrijving van het proggie+een link om hem te downloaden.

Succes!!!!

Hoi DarkZen,

Ik heb je tooltje gebruikt en heb mijn hd gecheckt , er is niks mis bij mijn schijf en toch kan ik er nog steeds geen xp opzetten of win 2000:confused:
Weet er nog iemand raad???

Hoi, ik heb mijn probleem opgelost hoor, na een week zweten en tranen( niet letterlijk) was ik deze morgen aan het denken hoe het kon zijn dat ik nog steeds niet met xp kon werken
Ik had op mijn oude hd xp gezet en dan had ik daar met behulp van norton ghost een back up van gemaakt op mijn nieuwe schijf, oude eruit genomùen en dan van image die xp uitgepakt, daarna kon ik hem toch al in veilige modus opgestart krijgen en nu was ik nog met een halve slaapkop aan het denken van de morgen van als ik nu eens mijn cd-rom eens op een andere ide kabel zet en dat geprobeerd, ik start pc op en ik had dadelijk mijn windows xp normaal op mijn scherm staan en die bolt nu perfect
Oh ja nog vergeten te zeggen maar ik weet niet als dit er bij te maken heeft maar hd heeft een udma 133
Bij deze weten jullie misschien een mogelijke oplosing als er nog eens iemand dit voorheeft

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan