HD omzetten van dynamisch naar basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

francis997

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
Hallo allemaal..

Ik heb een notebook. Met een HD van 250 Gb. Deze HD is om de een of andere reden omgezet naar dynamisch..nu wil ik hem graag weer omzetten naar standaard.
Maar nu weet ik niet hoe ik dit moet doen. Ik heb al begrepen dat ik de partities(volumes) moet verwijderen..ben ik mee begonnen.
Maar de C schijf..kan ik niet verwijderen..want daar staat windows op?
Hoe moet ik het dan doen, gewoon alle partities verwijderen..en bij c erbij laten tellen, en daarna gewoon windows installeren op standaard manier..en daarna weer partities aanmaken??

Correct me if wrong..

Geheel op eigen risico kun je hier kijken.

Maak vooraf wel een backup, liefst van alles maar toch minstens van je gebruikersbestanden, als je een installatiecd/dvd van je besturingssysteem hebt, de cd/dvd code van je besturingssysteem en zeker weet dat je in voorkomende gevallen vanaf die installatiecd/dvd een volledige herinstallatie kunt doen.

Tijs.

Geheel op eigen risico kun je hier kijken.

Maak vooraf wel een backup, liefst van alles maar toch minstens van je gebruikersbestanden, als je een installatiecd/dvd van je besturingssysteem hebt, de cd/dvd code van je besturingssysteem en zeker weet dat je in voorkomende gevallen vanaf die installatiecd/dvd een volledige herinstallatie kunt doen.

Tijs.

Tja..ik weet zeker dat ik een instalatie dvd heb. Heb ook nog een originele backup waarmee ik mijn pc kan herstellen naar fabrieksstaat.

Maar..in die link word verteld hoe je het kan doen vanuit windows.
Maar aangezien het een notebook is, zit er maar 1 schijf in..en ik zou die hele schijf moeten formatteren...en omzetten..maar hoe kan ik hem omzetten als ik dan niet meer in windows kan??

Je leest verkeerd: Je moet DskProbe gewoon vanuit jouw Windows starten, het is niet nodig dit vanaf een andere pc te doen. Dan omzettingen doen, en daarna wordt de pc geherstart.
Hierna zou je harde schijf omgezet moeten zijn naar Basic disk ipv. Dynamic.

PS: Als je Vista of Windows 7 gebruikt raad ik je aan te rechtsklikken op DskProbe en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Succes,

Tijs.

Je leest verkeerd: Je moet DskProbe gewoon vanuit jouw Windows starten, het is niet nodig dit vanaf een andere pc te doen. Dan omzettingen doen, en daarna wordt de pc geherstart.
Hierna zou je harde schijf omgezet moeten zijn naar Basic disk ipv. Dynamic.

PS: Als je Vista of Windows 7 gebruikt raad ik je aan te rechtsklikken op DskProbe en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Succes,

Tijs.

Nu raak ik een beetje in de war.
wordt het besturingssysteem bij dit proces er ook afgehaald? Of blijft het besturingssysteem intact?

En ik heb windows 7 erop staan..

Nogmaals: Maak een backup van de relevante zaken, maar als alles gaat zoals bedoeld dan zou je Windows er gewoon op blijven staan.

Tijs.

Nogmaals: Maak een backup van de relevante zaken, maar als alles gaat zoals bedoeld dan zou je Windows er gewoon op blijven staan.

Tijs.

oke..dan ga ik het morgen proberen.
Backup heb ik al...heb alles overgezet naar een externe schijf..moet alleen nog 3 bestanden kopieeren.
En ik laat het nog wel horen.

UPDATE:::
probleem opgelost.
Heb partities verwijderd...en een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan. En nu een schone installatie van mijn besturinggsysteem gedaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan