HD ontkoppeld zichzelf en wordt niet meer herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phantom030

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
Hallo allemaal,

Een paar dagen heeft windows mijn HD ontkoppeld en zag ik in de taakbalk ''u kunt nu uw hardware veilig verijderen.
Mijn D: Schijf weg....Ik was stomverbaasd:shocked:
Dit terwijl mijn HD in Sata poort 2 zit en de C schijf in Sata poort 1.

Schijf heeft daarvoor nooit mankementen vertoond en al helemaal geen geluiden..
Nu wordt de schijf niet meer herkent in Boot menu of Windows,de schijf draait wel gewoon.

Wat heb ik allemaal gedaan om het werkend te krijgen:

1:Ik heb met Driver Genius alle drivers laten updaten
2:Sata kabels gechecked en pc proberen op te laten starten via een Windows cd met alleen de D schijf.
3:Zojuist heb ik windows ook maar opnieuw geinstalleerd in de hoop dat hij op 1 of andere manier weer te zien zou zijn in schijfbeheer of apparaatbeheer,maar echter zonder resultaat.

Schijf:
Western Digital Caviar Green 2.TB
model: WD20EARS-00MVWB0
S/N: WMAZA2409189

Moederbord:
ASUSTeK Computer INC. Maximus Extreme (LGA775): 41 °C

Wie kan mij helpen de schijf weer zichtbaar te maken?
Staat enorm veel muziek op die ik onlangs op servers hebt gezet.

Alvast hartelijk dank
Mvg,Phantom030

Ik veronderstel dat je een eerste hardeschijf hebt op sata poort 1 met windows erop en een tweede schijf of sata poort 2, die niet meer wordt herkend.

Indien je de schijf op sata poort 2 verwijderd, werkt dan de computer na behoren?

Sommige van de Caviar green schijven hebben een firmwarefout, google is je vriend.

Kan je de schijf op een ander computer testen?

Ik veronderstel dat je een eerste hardeschijf hebt op sata poort 1 met windows erop en een tweede schijf of sata poort 2, die niet meer wordt herkend.

Indien je de schijf op sata poort 2 verwijderd, werkt dan de computer na behoren?

Sommige van de Caviar green schijven hebben een firmwarefout, google is je vriend.

Kan je de schijf op een ander computer testen?

Hi,

De computer werkt wel naar behoren als ik hem verwijderd.
Hij is pas moelijk aan het doen als ik de (defecte) schijf eraan laat hangen.(Traag met opstarten)

Heb helaas geen 2e pc tot mijn beschikking (enkel 2 laptops)
Ik heb dat ook gelezen over dat firmware gebeurn..Daar ben ik momenteel mee bezig.
Maar ik las ook dat veel WD schijven snel hun printplaat verbranden.
Heb er op ebay al een aantal gevonden die matchen met mijn printplaat.(pcb board)

Heb zelfs zitten denken om een 2e WD 20EARS aan te schaffen en het dan uit te proberen.

Ik zal eerst eens verder gaan zoeken of ik die firmware kan vinden.

Tot zover bedankt!:thumb:
Tips blijven welkom.

Ik heb de Intel Chipset gedownload wat bij vele WD schijven een kinderziekte is,maar zonder resultaat.
Ben bang dat het de PCB board is.

Is het overigens normaal dat de HD zichzelf uitschakelt indien deze niet gebruikt wordt.
Als ik nameljk de PC opstart dan draait de schijf,maar zodra hij weet dat hij niet herkend wordt,dan schakelt hij zich uit.

Ik heb nog geen oplossing tot op heden,wacht nog op mijn nieuwe schijf..Voorlopig hou ik het erop dat ik alles kwijt ben,dan kan het alleen maar meezitten indien anders.
Een ieder die mij geholpen heeft,Bedankt!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan