HD ontzettend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwozwedra

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo allemaal

Ik heb een HD Hitachi Deskstar 400Gb, gevuld met een 80-tal films (nog 17.5 gb vrij). Nu wil ik de films die ik digitaal heb opgenomen vervangen (betere kwaliteit, kleinere bestanden), doch dat is quasi onmogelijk. Om een bestand van 4.5 Gb te vervangen door één van 1.5gb (zelfde naam, overschrijven) blijft dit duren, Win begint met 4 minuten en telt steeds verder bij, ook "hangt" de computer telkens eventjes gedurende het copiëren. Ik kan wel mijn bestanden nog lezen, en naar een film kijken, maar bestanden naar die HD kopiëren lukt niet. Chkdsk geprobeerd, geen problemen gevonden (heeft wel meer dan 24h geduurd). Seatools erop losgelaten, alles OK, HDtune vindt geen fouten. Blijkbaar is deze disk dus in orde, maar ... Nu probeer ik een image te nemen met True Image 10.0, verwachte tijd: 18h. Kent er iemand een ander programma waarmee ik de HD kan testen? Ik ben ervan overtuigd dat er zich ergens een bestandsprobleem voordoet, maar vind het niet.

Jan

lijk me vrij normaal dat het zo lang duur aangezien deze harddisk totaal is afgeladen met,
films. brand deze anders op dvd en maak weer ruimte op de bewuste schijf.

Dit is niet de ooraak, ik heb werscheidene Maxtors in dezelfde omstandigheden, en daar gebeurt het kopiëren in een kleine minuut.

Jan

Ik heb ondertussen de HD volledog leeggemaakt (gebackupt), en daarna de gegevens teruggeplaatst. Ik heb eveneens de HD getest met Seatools, maar vindt geen anomaliën. Heeft iemand nog een idee?

Het Terugplaatsten van de gegeven heeft wel een volledige dag in beslag genomen.

Jan

Staat DMA wel aan (als het een IDE harddisk is) in de bios en in je apparaatbeheer?

Andere SATA kabel geprobeerd?
Andere SATA poort geprobeerd?
De instellingen voor de SATA controller in de bios nagekeken? enhanced is sneller dan IDE emulatie.
De eventueel benodigde drivers voor die controller geïnstalleerd, of geüpdated?

't is een SATA in een verwisselbaar rack. met ander schijven in dit rack heb ik geen probleem, enkel met deze. Die andere schijven zijn ook voor 90% vol, maar wel over 't algemeen Maxtors. Ik weet het echt niet, heb alle truc's die ik ken reeds geprobeerd.

Toch bedankt voor de tip.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan