HD op ASUS WL500W

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wadjinn

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Ik heb een ASUS WL500W in mijn netwerk geplaatst en ingesteld als Access Point. Op deze router zijn 2 USB poorten waarvan ik er één gebruik om de printer op aan te sluiten (De printer werkt overigens probleemloos). De router heef teen vast IP adres (192.168.1.7) gekregen om zodoende de printer in te kunnen stellen. Nu heb ik een 500Gb schijf (EXT3) er op aangesloten die prima functioneert zowel schrijven als lezen. Het is echter zo dat wanneer ik de schijf uit zet en later opnieuw aan zet ik in verkenner een nieuw Share zie. Dit gebeurt iedere keer en na meerdere malen uitzetten heb ik een aantal Shares staan. Om bij mijn bestanden te komen moet ik de laatste Share nemen en dan is er verder geen probleem. De voorgaande Shares kan ik niet wissen en via die Shares kom ik ook nergens. Ze zijn als het ware "dood" maar niet te verwijderen. Ik zo graag een vaste Share willen zien. Weet iemand wat ik in moet stellen om dit voor elkaar te krijgen?

part1.jpg
Part2.jpg

ben ook even aan het zoeken geslagen voor je, kom regelmatig tegen dat NTFS geformateerde schijven problemen opleveren, maar jij geeft aan dat je kan lezen en schrijven dus dat is tegenstrijdig. Wel de laatste firmware van de router erop staan? Het lijkt wel of het iets met de rechten te maken aangezien je niet kan wissen en gek gepraat lijkt het wel of er partities wordt aangemaakt.
Misschien kom ik nog wat meer tegen, ik neem aan dat het de bedoeling is dat meerdere pc's een externe schijf willen sharen anders veel simpeler oplossing

Het lijkt een netwerk link die telkens opnieuw wordt aangemaakt en de oude kan ik niet wissen. Daar kan je het enigszins mee vergelijken.
Ik heb de firmware nooit vernieuwd van de router omdat ik daar tot 2x toe negatieve ervaring heb overgehouden met Asus en ze zijn best duur :confused:

Probleem is opgelost. Ik heb OLEG firmware op de router gezet. Het benaderen van de harde schijf is nu nog makkelijker en sneller. OLEG biedt veel meer mogelijkheden met instellingen etc. dat het beter is te regelen. Het is naar mijn idee ook veel stabieler geworden met deze firmware. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan