HD/opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elduderino81

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Zoals jullie misschien hebben gelezen heb ik recent een flinke computer upgrade gedaan,
hierbij heb ik een nieuwe processor, moederbord, harde schijf geheugen enz. gekocht.

Specs:
Gigabyte X48-DQ6
Core 2 Duo E8400 plus Arctic Freezer Pro 7
OZC 4 GB dual Channel DDR2 PC8500
Samsung Spinpoint F1 750G 7200 32MB
Geforce 9800GTX

Nu heb ik eerst alle harde schijven uit mijn computer gehaald en ben ik begonnen met een schone WinXP installatie op de nieuwe HD,....alles ging goed....tot ik eens iets wilde proberen met het progje easytune 5 pro....ik had alles op automatisch en wilde even een paar procent overclocken...toen kreeg ik ineens het gevreesde "blue screen of death".....opnieuw starten....weer hetzelfde....toen heb ik in de bios alles weer op default gezet....daarna nog een paar foutmeldingen gekregen van easytune en DES (Dynamic Energy Saver) en nog wat bekende "het systeem is hersteld van een ernstige fout"-meldingen...daarna easytune en DES gedeinstalleerd en daarna was alles weer ok....

Toen heb ik mijn andere harde schijven aangesloten....eentje van 320GB en twee van 250GB, allemaal 7200 toeren met 16 MB buffer.....maar toen ging windows ineens heel langzaam opstarten, het laden duurde echt minutenlang en daarna allerlei foutmeldingen....

Harde schijven weer afgesloten en nu doet ie het weer gewoon snel...

Waar kan dit aan liggen? Ik heb nog wel op 1 schijf de oude intacte installatie staan van Windows XP van mijn oude systeem....ik dacht zelf dat het hier wel mee te maken moest hebben, want iets anders kan ik niet bedenken...

Suggesties? Ideeen?....anyone......

Hoi,

Ja dat komt zeker door de oude windows laat alleen die schijf er eens uit en kijk dan eens.

Modag

Normaal gesproken heeft dat er echt helemaal niets mee te maken. Wanneer je een schone xp installatie hebt gedaan op de nieuwe schijf en DAARNA de oude er pas weer bij gehangen, ziet Windows die gewoon als DATA schijf en niet als Windows schijf.

Heb je met die upgrade ook je voeding aangepast/vervangen??

Hoi,

Maar mrmusic het is toch wel vreemd dat als hij die schijf eraf haalt dat het goed gaat.
Heb er zelf ook weleens last van gehad

Modag

Maar dat komt niet omdat er een oude windows installatie op die schijf staat, dat heeft er nets mee te maken.

Vandaar mijn vraag over de voeding. Wanneer TS een flinke upgrade heeft gedaan en nu ook nog eens een aantal harde schijven extra heeft geplaatst, trekt de voeding dat misschien niet meer allemaal....

Hoi,

waarschijnlijk is die oude hd een ide kan hij die dan niet als eerste zien met opstarten.

Modag

Maar wanneer de nieuwe SATA als first boot staat wordt er helemaal niet IN de andere schijven gekeken tijdens het opstarten, zeker niet wanneer die met installeren niet aangesloten waren.

Hoi,

We hebben zelf ook een gigabyte moederbord en bij first boot kan je aangeven dat hij van hd opstart maar niet van welke daar heb ik nog hd select menu-tje voor .

Maar laten we even wachten op de topic starter.

Modag

Ik heb de voeding vervangen, er zit nu een Thermaltake Toughpower 850W in....dus dat moet wel genoeg zijn....

Het zijn allemaal SATA Harde schijven, alleen de nieuwe is SATA2, de andere drie niet....

Ik heb in de bios ingesteld dat de eerste boot device de nieuwe HD is,.....

Laatst bewerkt:
Hoi,

In de bios heb je ook nog Hard Disk Boot Priority en daar zal je de nieuwe als eerste moeten zetten dan moet het goed gaan.

Modag

Ik zal het straks proberen....bedankt alvast voor de reacties...

Groetjes

Gerrit:thumb:

Hoi,

Ik hoop dat je het even laat weten of wel of niet gelukt is.

Modag

Ik heb vandaag een van de schijven waarop geen windows stond weer geinstalleerd....dit ging goed....de schijf waarop windows staat (de oude) heb ik nog niet aangesloten....simpelweg omdat ik er nog niet aantoe was gekomen....

Ik laat het weten zo gauw er meer duidelijk is....mijn plan is om alle belangrijke bestanden die ik wil houden op mijn nieuwe schijf te zetten en om daarna de "windows-schijf" helemaal te formatteren....dan moet volgens mij het probleem wel opgelost zijn....

;)

Schijven zijn geformateerd en het probleem is opgeslost....;)

Maar nu heb ik een nog veel groter probleem....zie mijn post in het overclock gedeelte....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan