HD oude laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

AKrale

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2003
Weet iemand hou je een HD van een oude laptop (Compag 2820E) kunt aansluiten op een andre PC of laptop om gegevens er af te halen (van mijn oude laptop is het moederboard defect).
Ik heb ooit eens gehoort dat het via de printerpoort moet kunnen maar verder weet ik het niet

Weet je misschien ook nog meer informatie over de HD? Misschien staat er een merk en type op.

En hoe zien de aansluitingen van de kabel eruit? Omschrijf ze of maak er een foto van als je een digitale camera hebt.

De groeten,
Mark

zal je toch de harddisk uit de laptop moeten halen, het kan via printerpoort of seriele poort,maar als je geen verbinding krijgt(moederbord defect) gaat het niet lukken

HD is een Seagate model ST9145AG

Zo ziet de pen besetting er uit

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ik hoop dat dit duidelijk overkomt.

Nee dus komt niet goed over

bovenste rij pennen is 25x pen , pen 23 mist
onderste rij pennen is 25 x pen waar pen 13 mist + pen 23

Hoop dat dit wel duidelijk is

Ik heb zelf een verloop gemaakt om een hd van een laptop aan te sluiten op een gewone IDE aansluiting van een pc. Compleet met voedingkabel. Mocht je er niet uitkomen met de hulp van de mensen, kunnen we wel wat afspreken dat je het verloopje van me kan lenen.
Gr. Erik

erbicom

Is het mogelijk dat je uitlegt hoe je deze kabel hebt gemaakt, ik heb namelijk wel materiaal in huis om eventueel zo'n kabel te maken.
Of een schema

Het printplaatje waar alles op zit heb ik door een kennis laten meenemen uit Engeland. De connectoren heb ik er zelf opgezet alsmede de voedingskabel. Ik zet er een paar afbeeldingen bij zodat je het kan zien.

Bijlagen

• conn.jpg
    conn.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 36
Ik denk dat ik dit wel na kan maken, heb nu wel een idee hoe dit in elkaar zit.

Erbicom mag ik jou danken voor deze tip ik zal het mededelen als het gelukt is

Nogmaal mijn dank

Mocht het je nu niet lukken, stuur je maar een mail. Je mag de adapter dan van me lenen voor zolang je het nodig hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan