HD Probleem met Asus K8V-X SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

broodplank

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Berichten
4
nou kijk, ik heb de laatste tijd een groot probleem met me hd, en ik weet echt zeker dat het aan het moederbord licht, mijn hd ziet bijna alle bestanden als beschadigd (corrupt), dus ook ALTIJD als ik bv een spel in parts download (in rars) is het altijd corrupt, ik had laatst nog een nieuwe hd gekocht (die ik nu gebruik) maar dit werkte ook niet, dus dacht ik dat het wel aan het moederbord zou moeten liggen, mischien help een bios reset ofzo :s ?

edit:
Your hard disk is a Maxtor 6Y160P0 with firmware YAR41BW0.
The average temperature for this hard disk is 33C (MIN=19C MAX=47C) and yours is 31C.

(dan zou er tog niks mis mee moeten zijn :X)?

MVG:
Florent
 
Laatst bewerkt:
Nee heb je, heb je nog de manual van het moederbord? zo nee, haal hem eens op bij de mobo ( moederbord ) bakker, met dit progje, kun je zien wat er allemaal inzit.

En d.m.v. het manual, kun je de bios opnieuw instellen, maare, het kan ook zomaar de controller zijn, die het begeven heeft, hang die schijf eens aan de tweede ide controller, op het moederbord.
 
Nee heb je, heb je nog de manual van het moederbord? zo nee, haal hem eens op bij de mobo ( moederbord ) bakker, met dit progje, kun je zien wat er allemaal inzit.

En d.m.v. het manual, kun je de bios opnieuw instellen, maare, het kan ook zomaar de controller zijn, die het begeven heeft, hang die schijf eens aan de tweede ide controller, op het moederbord.
ty, heb al everest ultimate edition, maarja de manual heb ik niet, ik kan wel een andere controller proberen maar of het zal werken is de vraag (controller is tog zon ide draadje, zon platte grijze?)
 
Nee, die zit in de southbridge, en de aansluiting ervoor, zit op je moederbord.

Maare, als je nu even leest wat ik schreef.:confused: manual ophalen bij de mobobakker.
 
Nee, die zit in de southbridge, en de aansluiting ervoor, zit op je moederbord.

Maare, als je nu even leest wat ik schreef.:confused: manual ophalen bij de mobobakker.
heb de manual nou, maar wat moet ik opzoeken :(? ik ben noob ja sorry
 
Je vroeg of het zou helpen om de bios te resetten, mijn antwoord was, nee heb je, maar dan zul je toch weer de bios moeten instellen?, en dat vind je in die manual.

Zet de bios op de optimum value of settings, o.i.d.

Tevens heb je twee aansluitingen op het moederbord, voor ide drives, zoals hdd's en cd/dvd drives, keer die eens om, en kijk of je hetzelfde probleem houdt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan