HD probleem na partitie wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Na het gebruik van Acronis Disk director suite in een poging om de partitie's te wijzigen (wat tot nu toe altijd goed ging) kan ik de hele harde schijf niet meer vinden.

Mijn PC heeft op de 1e schijf XP en in dualboot op een 2e schijf Vista.
Met die tweede schijf heb ik nu de problemen.
Ook Vista wil niet meer in opstarten.

Kan iemand mij helpen a.u. b.

heb je beide schijven nog wel als primaire (bootable) partitie aangemerkt staan dan?

Eh,Eh, ik zal dat in het BIOS moeten zoeken?

In Mijn Computer zie ik de partitie's niet meer en ook in schijfbeheer is de hele schijf niet zichtbaar.

Nee, dat moet je in partitiebeheer doen.
Kijk in configuratiescherm en ga naar de onderste optie (ik weet even niet hoe het heet ,ik zit nu op een XP systeem).
Daar staat ergens "partities op de harde schijf maken" daarin kan je zien welke partitie actief is. Dat zal in de regel minimaal schijf C zijn, bij een dualboot eventueel ook een andere.

Let op: als je niet goed weet wat je doen, blijf er dan vanaf !!!! Laat er iemand naar kijken die weet hoe een dualboot systeem in elkaar zit.

Het probleem is opgelost als volgt:

Met Acronis Disk Director suite kreeg ik telkens een error melding. Op een gegeven moment heb ik die error melding weg geklikt en zag ik de partitie's toch staan maar kon ze niet benaderen. Ik zag wel dat er een tweetal vreemde partitie's stonden die ik volgend mij niet had gemaakt. Ook zag ik dat ze geen volume hadden. Ik heb ze toen gewoon verwijdert.
Opnieuw opgestart en wat denk je..... alles was weer gewoon in orde:D

Tja soms moet je een beetje geluk hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan