hd problemen bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
he,

onlangs is mijn moederbord erdoor gegaan. nu heb ik een nieuw moederbord, processor en voeding gestoken en wil er terug ubuntu op zwieren.

so far so good. tijdens de installatie kon ik men 80gb schijf niet selecteren, terwijl ik er in de live versie wel door kon browsen. er werd gewoon geen enkele schijf herkent.

dan heb ik er een 2.5 inch schijfje van 250gb ingestoken. die word wel herkent het enige probleem is dat als ik die wil formatten naar ext4 hij niet mee wil en wanneer ik format naar ext2 de installatie toepassing crached.

heeft iemand een oplossing voor 1 van de twee problemen????

ik heb een server staan die al mijn data bevat dus 250gb is zware overkill
als de 80gb wil werken is het ook goed.

ik ben nu al 5 uur bezig en heb al 100de sites gegoogled, ik ben instaat het hele zooitje door het raam te gooien (so please help me)

in ieder geval bedankt

dj technics

Eerst maar eens beginnen met de 80GB schijf tijdens een live-sessie te ontdoen van alle partities [Ik neem aan dat alle data eraf mag!]. Evt. dan al een Ext3 (of Ext4) partitie aan te maken, en wellicht ook al meteen een swap partitie.
Dan de installatie van Ubuntu starten vanuit de live-sessie zelf, want dat moet ook kunnen.

Succes,

Tijs.

this in orde :) :) :)
ik had de 80gb schijf (die corrupt was) laten zitten.
een vriend van mij maakte een domme opmerking door te zeggen dat ik de 80gb eruit moest halen en plots ging alles (met de 250gb).

de 80gb maakte de 250gb dus blijkbaar ook corrupt

in ieder geval bedankt

Dat die schijf corrupt was heb je nergens gemeld, eerder??

Maar fijn dat het opgelost is en bedankt voor de terugmelding.
Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina.

Tijs.

ja sorry maar op dat moment wist ik dit zelf nog niet

maar toch bedankt allen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan