HD Ready?

• Onderwerp starter Onderwerp starter snor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snor

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Op mijn tv staat dat hij HD Ready is, maar de resolutie is maar 1024x768. Dan kan hij toch niet HD Ready zijn of wel?
Want hier staat dat je tc dan minimaal een resolutie van 1280x720:
http://nl.wikipedia.org/wiki/HD_ready zei:
Aan de volgende voorwaarden moet zijn voldaan:
* De verticale resolutie bedraagt minstens 720 lijnen
* Het toestel moet volgende HD-signalen ondersteunen:
o 1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p")
o 1920x1080 @ 50 en 60Hz interlaced ("1080i")

Klopt mijn tv niet of snap ik het niet?

zoals ik het lees is je tv voorzien van een keurmerk niet meer dan dat.

dit vond ik op het www

HD ready
HD ready is niet meer dan een simpel logo. Dit logo staat op verschillende moderne tv’s. Het logo staat echter wel voor iets groots. De tv’s met het HD ready logo voldoen aan alle voorwaarden om dit logo te krijgen, en ondersteunen het afspelen van HD kwaliteit. Simpelweg vertaald naar het Nederlands betekent het dan ook: klaar voor HD.

Betekent HD-Ready dan ook dat de tv HD graphics van een 360 of PS3 kan laten zien d.m.v een HDMI kabel (heeft ie daar een aansluiting voor?)?

zoals ik het lees is je tv voorzien van een keurmerk niet meer dan dat.

dit vond ik op het www

HD ready
HD ready is niet meer dan een simpel logo. Dit logo staat op verschillende moderne tv’s. Het logo staat echter wel voor iets groots. De tv’s met het HD ready logo voldoen aan alle voorwaarden om dit logo te krijgen, en ondersteunen het afspelen van HD kwaliteit. Simpelweg vertaald naar het Nederlands betekent het dan ook: klaar voor HD.

Dat snap ik, maar dat is hij dus niet. Want mijn resolutie is 1024x768. Want dan moet hij minimaal een resolutie van 1280x720 hebben.

Betekent HD-Ready dan ook dat de tv HD graphics van een 360 of PS3 kan laten zien d.m.v een HDMI kabel (heeft ie daar een aansluiting voor?)?
Hij heeft wel een HDMI ingang.

welk merk tv en type....
ik heb een samsung ook ready.......en kan de resolutie via het menu instellen.

welk merk tv en type....
ik heb een samsung ook ready.......en kan de resolutie via het menu instellen.

Ik heb ook een samsung Samsung LE26R32B
EDIT:
Als ik hier kijk, staat dit:
Resolutie 1366 x 768 pixels

Hoe kan ik de resolutie instellen? Ik heb zelf ook al gekeken in het menu maar ik kan het niet vinden, of het staat er niet :(
(ik gebruik hem als tv en op als computer scherm)

Laatst bewerkt:
Ik heb net even gekeken...de resolutie kan ik via de videokaart van mijn laptop instellen.
ik ga zo even de handleiding erbij pakken die ik bij samsung heb opgehaald.
wij hebben een le32s62bx

Ik heb net even gekeken...de resolutie kan ik via de videokaart van mijn laptop instellen.
ik ga zo even de handleiding erbij pakken die ik bij samsung heb opgehaald.
wij hebben een le32s62bx

Oke, alvast bedankt voor de moeite. Ik kan mij resolutie wel veranderen op de computer. Maar dan krijg ik een error dat het signaal niet word ondersteund, als ik hoger ga dan 1024x768.

Het is gelukt, bedankt Puppie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan