hd recorder incombinatie met digitale ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjitol

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
hallo,
wie kan mij helpen

Voorheen kon ik alles met mijn Panasonic dvd recorder (DMR-EH50)
Nu heb ik een nieuwe lcd tv met een digitaal signaal ontvanger kastje van humax er tussen ,
maar nu kan ik geen tv progamma's meer opnemen om dat mijn guide+ geen progamma's meer inleest dit heeft met het digitale sinaal te maken alles al geprobeerd met scard kabels enz enz , wie weet raad???

mvg .:thumb:

Je moet je DVD-recorder (RF-In) aansluiten op de RF-Out van je humax-kastje.
En de RF-Out van de DVD-recorder weer op de RF-In van de TV

Vervolgens hangt het van je TV af.
Heb je één scart-aansluiting:
Sluit de Scart-aansluiting voor DVD/Video van de Humax aan op de Scart-IN van je dvd-recorder.
En de TV scart op de DVD-out van je recorder

Twee aansluitingen op je TV:
Zie boven en één tv-scart rechtstreeks op je ándere scart van je Humax.

Dan moet het werken

In ieder geval geen directe aansluiting meer op je kabelaansluiting in de 'muur', maar altijd via je RF-out van je digitale kastje.

IK het volgens mij precies zo aan gesloten zoals je zegt:

Uit de muur vandaan in mijn humax kastje daaruit vandaan met scart naar lcd tv ext1

Ook uit mijn humax kastje naar mijn panesonic recorder en ook uit mijn panesonic recorder naar mijn tv scart ext 2

Maar het probleem is denk ik dat mijn panesonic decorder geen kanalen meer kan binnen halen (digitaal en geen gegevens van guide+)

De ontvangst van guide plus +systeemgegevens is alleen via de antenne ingang van uw dvd recorder

De ontvangst van guide plus gegevens via een extern aangesloten satelliet ontvanger of digitale set top box is niet mogelijk aldus documentatie .

Kan ik nou niet met twee keer coax uit de muur via splitter een keer naar humax (digitaal) en een keer naar decorder (an

En als je de dvd-recorder nu eens alleen met RF-out van je humax verbind en niet de scart?
Want als het goed is, bestaat het analoge signaal via deze verbinding nog steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan