HD schijfstructuur beschadigd en onleesbaar en niet benaderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carcelia

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Hi All,

Mn schijf is al n hele tijd zo, maar wil toch nog proberen m te redden. Heb dr wel met recupra of zo wat kunnen redden maar t overgrote deel is bagger.
Schijfcontrole gaat niet, want er is geen toegang tot de schijf. Formatteren nog niet geprobeerd, omdat ik hoop dat t niet verloren is allemaal, snik precies mn harde schijf waar alles op stond wat ik NIET kwijt wou.

gr.
Carla

Als recuva niet werkt dan is er meer aan de hand. Probeer het eens met ISObuster.

ISObuster ga ik proberen, maar wat is t precies? en hopelijk zo te krijgen. Ik had n proef van minitools of zoiets, die zag wel nog n heleboel dingen staan, maar niet gezien wat precies.

Ook EaseUS Data Recovery Pro Wizard 9.5 scant dieper dan Recuva. Of dat meer oplevert weet ik natuurlijk niet.
(Er is ook een free versie.)

Laatst bewerkt:
Die EarUS is leuk en interessant, maar moet m toch eerst kopen wil ie wat doen verder aan wat ie gevonden heeft, dus ook niks aan helaas, geen geld voor. Voor joker de hele nacht de computer aan laten staan :-s

gr.
Carla

Had je echt de free versie geïnstalleerd of de trial. De trial moet je idd niet hebben. Het moet echt de "free" versie zijn.

Hi,

Ja inderdaad de trial gepakt, uninstalled, de free nu, maar de free doet ook maar n bepaald aantal MB gleoof ik? 2048. De HD is 1 tb dus...

Wat ik lees is dat de beperking is dat je "maar" 1 GB aan data kunt herstellen:
"Het herstellen van maximaal 1 GB aan data is bovendien helemaal gratis."
Als je er niet te veel video op hebt staan, moet je daar toch een heel eind mee komen, lijkt me.
In elk geval voor je belangrijkste data.
Maar eerst maar eens zien of hij iets kan herstellen.
Daarna kun je weer verder zien.

Als dit werkt en je enige mogelijkheid blijkt (je dus geen andere progs vindt die iets kunnen) zou je via een omweg meer kunnen doen. Is wel even werk. Maak, voordat je begint, van je c:schijf een image. Voer je acties uit en zet daarna je image weer terug. Dan zal Easeus vergeten zijn dat je het gebruikt hebt en kun je weer 'n run draaien. Als je 1 TB wilt terugzetten wordt dit echter wel monnikenwerk (1TB is immers 1000 GB).

Laatst bewerkt:
Hoi Veng,

Heb je wel gelijk in. Staan veel fotos op. Vids nie eens geloof ik. Bedankt voor je tips :-) ga ik proberen van t weekend.

gr.
Carla

Hoi Lange Pier,

Die heb ik geprobeerd, ook wel wat mee gered, maar ook heeeel veel bagger, waar ik niks meer aan had helaas. Vandaar nieuwe poging met nieuw programma.

gr.
Carla

Punt is dat de info van die files in de mft staan en als die info is beschadigd de files zelf niet uit te lezen zijn.

Hoi Veng,

Gaat ie dan niet telkens hetzelfde proberen te restoren? Dat had ik dus wel met die Testdisk. Het staat gelukkig niet op de C schijf, is n aparte interne HD, wel n oudje dus misschien dat t daardoor komt. Geen idee hoe lang HD's mee gaan. Hij is nu aan t draaien met de free version, zie wel al een en ander damaged. Nog 2,5 u te gaan zegt ie.

gr.
Carla

Goeie vraag. Dat zal een beetje van de software afhangen denk ik. Als je een schijf op verloren files scant, krijg je meestal te zien of een file hersteld kan worden of niet. Ik ga er van uit dat je dan kunt kiezen welke files je hersteld wilt zien. In dat geval zou je dus meerder malen kunnen herstellen. Zeker ben ik daar echter niet van.
In mijn versie van Euseus geeft hij aan welke files hersteld kunnen worden en daar kun je dan een vinkje bij zetten. Dan zou je dus vrij moeten kunnen selecteren.
Als het zo werkt is een alternatieve aanpak natuurlijk de schijf er uit nemen en met een speciale kabel van zo'n € 20 tot € 30 op een andere pc aansluiten en daar ook Euseus free op zetten. Dan kun je weer een GB verder.
(https://www.conrad.nl/nl/renkforce-...bi-stekker-157-polig-120-m-zwart-1277996.html). Soms zijn ze in de aanbieding. De USB2 versie is ook goedkoper. Erg handig als je wat vaker iets met losse HD's wilt doen.
Maar het blijft wel een long shot.
Heb je geen nerds in je kennissenkring;)?
Of iemand met goede recovery software?
Deze zijn ook erg goed in het scannen van systemen: http://www.wisecleaner.com/wise-data-recovery.html
Hebben ook een free versie. Je zou eens kunnen kijken wat je daarmee kunt. Ik zie nl. niets over trial of andere beperkingen. In de reviews alleen maar lof (dat zegt natuurlijk niet veel, maar ook daar worden geen beperkingen genoemd.
Ik denk dat ze deze "free" aanbieden om zo reclame te maken voor hun cleaner, die ook erg grondig te werk gaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan