HD snelheid vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucabrasi

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Goeiedag,

Ik heb momenteel een HD in men pc zitten wat er standaar bij geleverd was.. 320 GB 8 mb cache geheugen en 7200 tpm

Nou heb ik een nieuwe besteld die is 1 TB 32 mb cache en 7200 tpm

Nu is men vraag.
Als ik die nieuwe hd ga gebruiken voor windows en dergelijke, dus als C: schijf en die oude gewoon als D schijf. Zal men oude schijf dan de prestaties beinvloeden van men computer of van men nieuwe schijf ?
Of kan ik beter de oude schijf eruit laten ?

Nee nauwelijks merkbaar, nee en nee. Die oude schijf beïnvloedt niet of nauwelijks de prestaties van je pc en dan alleen nog maar áls je de oude schijf gebruikt en die relatief wat lagere snelheid ga je bij normaal gebruik echt niet merken. Als er al een 'spoortje' van snelheidsverschil te merken zou zijn dan kun je dat zelf uittesten:

zet een film in .avi formaat van een 700 gig of zo op C: en houdt een stopwatch bij de hand. Kopieer de .avi naar D en neem de tijd op totdat de voortgangsbalk van het kopiëren verdwenen is. Doe het daarna andersom, van D naar C. Vanzelfsprekend zegt het verschil nog niets over de netto snelheidsverschillen, want in beide gevallen worden zowel de C als de D gebruikt, maar het is wel een leuk testje om te zien hoe het lezen en schrijven en omgekeerd zich tot elkaar verhouden.

Gebruik de oude schijf bijv. voor het backuppen van je data en de opslag van bestanden die je niet dagelijks gebruikt (gedownloade films, muziek dat je als naslag bewaart etc. etc.) en 'werk' alleen maar met de nieuwe schijf.

Laatst bewerkt:
Bedankt.
Dit vermoeden had ik ook al.
Ik wou idd de oude schijf gebruiken voor downloads.
Maar ik dacht mss dat als ik de oude schijf er ook inzet dat dat ook de gaming prestaties en dergelijke zou beinvloeden. Maar dat is dus niet zo?
Ik ga er dus enkel iets van "merken" als ik daadwerkelijk kopieren of verplaatsen zou doen van de ene naar de andere schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan