hd tune

Status
Niet open voor verdere reacties.

quake4play

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Hoi,

Betreft gaat over hdtune.

ik heb gisteren mij harde schijf van 40 gb gescand met errorscan en toen
werd die harde schijf ineens 56 tot 60 gradedn :evil:toen ie klaar was ie weer 43 graden
is dit normaal,

Ik heb niet zoveel ervaring met hadtune sorry:thumb:

Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad erg warm ja. Heb je misschien nog een (klein) ventilatortje liggen voor in je pc? Misschien kan deze je probleem wel verhelpen.

60 graden is vrij normaal, als hij tussen 2 schijven in zit, of vlak boven een andere actieve schijf is gemonteerd...
Of het goed is laat ik in het midden...

Das eigenlijk te heet, op de site van seagate, bijvoorbeeld staat dat de levensduur en betrouwbaarheid van je HD afneemt als de temperatuur boven de 55 graden komt. Voor andere merken zal dat niet veel anders zijn.
Je moet dus eigenlijk wat aan extra ventilatie gaan doen.

All Maxtor ATA, SATA, and SCSI drives can operate with or without a fan, providing the hard disk temperature does not exceed 131°F (55°C) as measured from the top cover of the drive. Reliability will be compromised when the drive is exposed to temperatures above 55°C or 131°F. When in doubt of your system's ventilation capabilities, or ambient environment of your hard disk, add an extra cooling fan to the drive bay or system case to force air across the drive.

Bron: http://www.seagate.com/www/en-us/support/knowledge_base/

N.b. als het alleen tijdens een error scan is zal het niet zo'n probleem zijn, dat doe je niet elke dag (hoop ik), als je echter ook bij normaal gebruik boven de 55 graden komt zou je eigenlijk wel actie moeten ondernemen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan