HD TV: 720p of 1080p?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Impracticable

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Oké, ik ga dus een nieuwe tv kopen in 24-26 inch. Ik ga hem ook op mijn pc aansluiten om te gamen en te internetten etc.

Mijn vraag is of ik hem zal nemen in 720p of 1080p. Ik weet er wel wat vanaf en dat 1080p beter is maar is dat het ook echt waard om het extra geld neer te leggen? Ik ga hem gebruiken om te gamen en voornamelijk 720p films mee te bekijken en soms 1080p films.

BluRay is meestal op 1080p. Als je veel Blurays kijkt raad ik je aan een Full HD te kopen. Als je Digitale TV kijkt is het ook leuk om wel eens superhoge kwaliteit te hebben. Verder is het eigenlijk niet nodig maar ik weet niet wat jij er allemaal mee wil doen dus... Het ligt aan wat je zelf wil.:thumb:

Op een scherm van 26" merk ik geen verschil in 720 of 1080 films... maar dat kan ook aan mij liggen.. zelf heb ik een 26" hd ready tv (720 dus)... met een bluray speler

Ga gewoon voor een lcd die full hd aankan.

Ik zie in de prijs geen verschil.

BluRay is meestal op 1080p. Als je veel Blurays kijkt raad ik je aan een Full HD te kopen. Als je Digitale TV kijkt is het ook leuk om wel eens superhoge kwaliteit te hebben. Verder is het eigenlijk niet nodig maar ik weet niet wat jij er allemaal mee wil doen dus... Het ligt aan wat je zelf wil.:thumb:

Staat in de first post wat ik er mee wil doen..

Ik zou zelf 1080p nemen , als je dan een xbox 360 of ps3 aansluiten kan je direct op FULL HD beginnen als je games het ondersteunene. Maar ook voor pc gaming is de resolutie 1920x1080 wel handig want dan heb je bijna geen AA of filters nodig in games. Er zijn goedkope full hd monitors en tv verkrijgbaar tegenwoordig

Full HD gaan; nu misschien nog niet nodig maar wellicht wel over 2 weken/maanden/jaren

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan