hd vergroten lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter R15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R15

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hallo,

Als ik mijn harddisk probeer te vergroten met bijv. EASEUS, start de computer opnieuw op om daarna mijn hd te vergroten, maar na een tijdje krijg ik een foutmelding.
In Windows lukt het ook niet, met GParted kan ik ook niks, en ik heb al heel internet afgezocht naar proggie's.
Al verschillende programma's geprobeerd dus, bijv. EASEUS, Acronis, Windows Schijfbeheer, GParted.
Ik heb Windows 7 Ultimate x64, zal het daar door komen?
Ook heb ik al verschillende keren gedefragmenteerd.
Wie, o, wie kan me helpen?

wat wil je precies doen?
Hoe groot is je totale harde schijf. Hoeveel partities (schijven heeft ie) welke partitie wil je vergroten. Tenkoste van welke ruimte. Maw heb je nog onbenutte schijfruimte op je harddisk

Een HD kan je natuurlijk niet vergroten/verkleinen. Wel de evt partities, die er op staan.

Ik bedoel natuurlijk ook de partities van mijn schijf:cool:!
Maar ik heb een Western Digital van 320GB, mijn Windows partitie is zo'n 120Gb groot, die partitie wil ik heel graag vergroten naar zo'n 180Gb.
Maar het wil maar niet lukken, vaag, waarom moet het nou weer zo moeilijk zijn?!!

Probeer het maar hiermee...(free)
gaat geheid mee lukken!
http://partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Eerst de aansluitende partitie verkleine door middel van naar rechts schuiven van de linker vertikale lijn van de partitiebalk.
Daarna c vergroten dmv verschuiven rechter vertikale lijn van de balk.
kies dan apllay

Laatst bewerkt:
Als je je C:/ schijf gebruikt alleen voor het windows systeem + enkele kleine programma'tjes heb je ruim voldoende aan die 120gb. Andere programma's kun je dan het beste op een andere schijf zetten. Foto's, films en muziek kun je dan misschien nog op een derde schijf kwijt. dan krijg je meer zoiets als C: 80 D: 100 E: 140

Met Partiton Wizard lukt het ook niet!:confused:
En ik heb alleen nog maar een externe schijf, die is ook eigenlijk zo'n beetje wel vol.
Ik heb gewoon het liefst 1 grote partitie.
En een schijf kopen, daar wacht ik denk ik mee, ik wil wel graag een ssd, maar die zijn ook nog een beetje te duur.

Om je goed te helpen hebben we te weinig informatie van je gekregen.:confused:
Als je de topic eens goed door loopt en antwoord geeft op de gestelde vragen hebben wij weer wat informatie en kunnen we je misschien wel een goede oplossing geven.:thumb:

wat wil je precies doen?
Hoe groot is je totale harde schijf. Hoeveel partities (schijven heeft ie) welke partitie wil je vergroten. Tenkoste van welke ruimte. Maw heb je nog onbenutte schijfruimte op je harddisk

Wat ik precies wil doen?
antwoord: mijn harde schijf vergroten van 117Gb naar zo'n 320Gb (of iets in die buurt, want het gaat niet per 1000, maar per 1024).
Mijn harde schijf is 320Gb, ik heb nu 1 partitie, en dus ongebruikte ruimte. Nou kan ik daarvan wel een partitie maken, maar dat vind ik onhandig, ik wil dus gewoon 1 partitie.
Dus de gehele ruimte van die schijf, verdelen over 1 partitie.

Nu heb ik toch alle vragen beantwoord die in dit topic staan?:p

van de ongebruikte ruimte op je schijf zul je eerst een partitie moeten maken. Een partitie van van maximale ruimte. Volgens mij geeft het programma dat wel aan. Na de herstart heb je 2 partities. Als je dan weer het programma partition wizard start kun je de partitie verschuiven zoals frankwanet zegt. Dan moet het lukken je C schijf zo groot mogelijk te maken.

Denk erom als zo'n grote C schijf hebt en je systeem crasht dan zijn al je gegevens weg.
Als je je schijf zo indeeld als ik eerder aangaf dan heb je bij een systeemcrash je gegevens nog veilig op de D schijf staan. Na zo'n crash zet je windows weer op C en kun je dan weer bij je gegevens op D.

Je kunt niet ruimte van een partitie verschuiven naar een andere partitie, alleen ongebruikte ruimte!

niet alle partitiie programma kunnen overweg met 64 bit. Ik heb Paragon partition manager gebruikt toen ik iets aan de schijfruimte moest doen.

ik durf te wedden dat je iets verkeerds doet.
het moet lukken met het door mijn aangegeven prog!!

Denk erom als zo'n grote C schijf hebt en je systeem crasht dan zijn al je gegevens weg.
Als je je schijf zo indeeld als ik eerder aangaf dan heb je bij een systeemcrash je gegevens nog veilig op de D schijf staan. Na zo'n crash zet je windows weer op C en kun je dan weer bij je gegevens op D.

Toch blijft het veiliger om regelmatig een image van je systeem temaken en deze naar een externe of 2de schijf te schrijven. Als je schijf crashed heeft die 2e partitie ook niet veel nut meer. En als Windows crashed kun je altijd nog proberen of je met ubuntu of een andere linux versie je betanden eraf kunt halen. Al blijft een image van het systeem het veiligste.

Greetzz,
Timo

Normaal lukt het me ook wel, maar nu niet!
En als mijn schijf crasht, is dat ook niet echt een ramp.

Kun je Windows 7 nog opstarten? zoja, dan start eens de PSR via het zoekvenster van menu start. Hiermee kunnen wij zien wat jij allemaal aanklikt.

Greetzz,
Timo

Inmiddels is het wel gelukt.
Ik heb na Partition Wizard EASEUS gebruikt, toen wou het in een keer wel!:)
In ieder geval bedankt voor jullie hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan