HD verplaatsen in nieuwe PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik ben voor het ogenblik een nieuwe PC aan het bouwen en heb in feite een dubbele vraag.

1.In mijn oudePC wil ik een nieuwe HD steken.Ik heb met ghost alles op dvd gezet(met alles bedoel ik partitie c).Kan ,na de installatie van een nieuwe HD,gewoon mijn partie van c terugzetten?

2.In mijn nieuwe PC zet ik dan de HD uit mijn oude.Deze is 250 gb groot en opgesplitst in verschillende partities.Aangezien ik met een ander moederbord werk,moet ik windows XP opnieuw installeren.Kan ik dit gewoon doen op de bestaande partitie c,zonder dat ik de andere partities moet formateren.Daar staan immers al mijn data op?

Thanks

Lukken zal het maar aan te raden is het niet met als reden, bij een herinstallatie over een oude setup heen zullen alleen de nodige files worden vervangen, alle oude updates tbv de oude pc qua files gezien zullen nog op de hd staan, dit zorgt alleen maar voor vervuiloing van het systeem, de backup zomaar terug zetten zal lukken maar daarna zul je windows niet zonder meer kunnen starten daar alle toewijzingen voor hardware allemaal anders zijn geworden omdat de pc nieuw of anders is.
Als advies voor een schoon en daardoor stabiel systeem, sla je broodnodige werk apart op en begin bij een nieuwe pc toch met een schone installate, daarna opnieuw een backup image maken.

Op mijn nieuwe pc (daar waar oude HD op komt)wou ik wel degelijk een schone installatie doen en eerst de bestaande c formateren.

Op mijn oude pc zet ik gewoo met ghost de image terug,aangezien er geen harware is verandert(enkel een nieuwe hd)
Dit moet toch lukken,niet?
Of ben ik verkeerd

bedankt

Zo als ik al eerder zei!!!
Xp zal op je oude systeem alleen melden nieuwe hardware gevonden en zal gewoon doorgaan.

bandit,

Voor mijn laaste reactie , kijk naar de reactie van jjw.Dan begin ik te twijfelen.

Ik denk dat jij gelijk hebt.

geef antwoord aub,

Thanks

Cort, je laatste bericht is voor mij onduidelijk.
:o

Op je oude systeem waar je een nieuwe HD in hebt! maak je eerst klaar dus formateren met je XP cd zodra die met formateren klaar is breek je het proces af, en kan je daar je Gosht terug zetten.

Op je nieuwe systeem met je oude harde schijf installeer je XP als Update er overheen en zullen de nieuwe onderdelen vanzelf toegevoegd worden
Kan zijn dat sommige programmas opnieuw geinstalleerd moeten worden , maar ik denk van niet
PS: heb zoiets zelf al eens uit gevoerd,en dat is naar alle tevredeneid verlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan