hd vervangen en backup maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Mijn HD is nu bijna aan zijn laatste dag begonnen. Ik wil hem dus vervangen. Kan ik alle gegevens, programma's, bestanden en documenten "gewoon" op een cd zetten en zoja, hoe doe ik dat?
Mijn dank is bij voorbaat groot.
Groet,
Ruut

Bestanden, documenten enz kun je wel op cd branden, maar geinstalleerde programma's niet. Als je in het bezit bent van Norton Ghost, dan is het helemaal gemakkelijk, want je kunt dan een image maken van je huidige hardeschijf en deze op de nieuwe schijf laten terug zetten.

Ik ben het geheel met Crash eens, alleen.....
neem je dan alle rotzooi die op die schijf staat ook mee, en niet iedereen heeft Ghost in z'n bezit of weet er mee om te gaan.

Ik zou zeggen, ouwe schijf van de kabel afhalen, op de nieuwe schijf de jumper op master zetten (ik neem aan dat het de C-schijf is) aan de kabel pluggen en vervolgens opstarten met de opstart cd(XP).
En vervolgens de programma's installeren die je wilt gebruiken, en dus ook de drivers van je apparatuur.

Als je daarmee klaar bent kun je bestanden van je oude schijf naar je nwe hd kopieeren (moet je em wel op slave zetten, en op de 2e aansluiting op je IDEkabel zetten)

Backup van mails, en adresboek: zie bijlage.
Geschikt voor win 98 + me en win 2000 + xp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan