HD verwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik ga morgen bij iemand een harde schijf verwisslen, kan ik gewoon de ene los halen en de andere plaatsen?? Of moet ik nog meer handeling verrichten..??

Ja, dat kan. Tenminste ik neem aan dat je weet dan je nog even in de BIOS langs moet gaan en dat die computer de andere hd ondersteunt. Doe wel voorzichtig met die hd's want voor je het weer zijn ze kapot. Owja en natuurlijk ook de jumpers. Gaat het om een tweede hd?

Het gaat niet om een tweede HD, dus ik neem aan dat de ik niks met jumpers hoef te doen.. hij moet gewoon op Slave blijven, hij wordt vervangen door een groter schijf.. en wat moet ik precies in de bios doen dan???

Eerst even een vraag: de eerste schijf is toch altijd de master? Waarom moet de schijf dan slave blijven? Je zou in de BIOS de hd kunnen instellen (als die niet herkend wordt).

Ja sorry ik bedoel uiteraard ook de master.....

Ik weet niet zeker of je bij één schijf ook de jumpers moet instellen, het kan in ieder geval geen kwaad (als je het goed doet).

Ja oke, ik denk dat ik wel voldoende weet ik neem als hij niet goed aangesloten is, dat er dan een melding komt.

Of je ziet dan gewoon helemaal niets..... Ja dat er geen hd is geinstalleerd:D.

Heb hem er maar bij gezet..... dus nu twee harde schijven......en het werkt prima!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan