HD vraagt om geformateerd te worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer555

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Ik heb een probleem (zullen jullie vast vaker hooren):(

ik heb een pc met 2 hard disken er in.

ik heb hem net opnieuw geinstaleerd (onder de instalatie zat er maar 1 hard disk in)
nu deed ik die 2e HD er weer terrug in om me data over te zetten enzo maar krijg ik een melding als ik hem probeer te openen of te verkennen dat ik hem eerst moet formateren
wat ik liever niet doe want er staan voor mij erg belangrijke dingen op.

ik heb al in veilig modus geprobeerd
al bij schijf beheer gekeken waar die trouwens aan geeft dat mijn harde schijf voor 100% vrij is.
in de bios herkent hij mijn schijf gewoon. (master/slave staat goed)
ik heb ook opgestart van af de xp cd windows instalatie begonnen tot dat hij vraaft op welke schijf je hem wil hebben daar geeft hij aan dat mijn schijf 38.512 mb groot is waarvan 38.511 vrij
waarna ik de instalatie heb afgebroken

is er nog een mogelijk heid om me data terug te krijgen of moet ik hem echt formateren?:confused:

heel vriendlijk bedankt vast.

Het lijkt erop dat de partitietabel niet meer klopt.

Voor het herbouwen/herstellen van data/partitietabel

Kijk eens hier: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Deze tool werd op dit forum sterk aanbevolen door een Senior member, en ik heb er ook iemand anders al zeer succesvol mee geholpen.
Hopelijk heb je nog een idee hoe je partities waren ingedeeld op die harde schijf, daarmee kun je het programma helpen de partitie-tabel correct opnieuw erop te zetten als die het zelf niet kan uitdokteren.

Zeker goed de handleiding lezen, want het is natuurlijk een ingrijpende werkwijze.
Er zijn versies voor verschillende besturingssystemen. Voor het bouwen van een opstartfloppy met de software erop (zul je waarschijnlijk niet nodig hebben, maar voor de zekerheid): zie hier

We horen wel of je succes hebt gehad.

Tijs.

bedankt voor je reactie

wat bedoel je precies met partitietabel ofzo iets?

de hardeschijf was niet in gedeeld in partities

ik heb het programmatje nu lopen ik ben benieuwd.

Hoe kun je beweren dat je gegevens kwijt bent op een harde schijf als er geen partities op staan?

Zonder partities geen bestanden, dus je zult je wel vergist hebben met je uitspraak. Je moet er minstens 1 partitie op (gehad) hebben, die misschien zo groot was als de hele schijf.

Indien niet, dan kan het alleen nog zijn dat die schijf onderdeel was van een Raid0 of een Raid5 schijvenset, maar dat zal waarschijnlijk bij jou niet het geval zijn geweest. Als dat wel het geval was, dan moeten de andere schijven die bij die Raid0 of Raid5 schijvenset horen erbij gezet worden. Nogmaals... Waarschijnlijk voor jou niet van toepassing.

Tijs.

Laatst bewerkt:
oh op zo'n fiets ja srry

nee het is gewoon 1 partitie

bedankt voor je toelichting

juist ik zit op mijn schijf maar wel via dat programatje via msdos

maar ik zie nu al mijn mapjes voor bij komen enzo maar is er nu ook een mogenlijk heid om ze te openen of te kopieren?

en hoe werkt dat dan?

thnks vast

ja srry k ben niet zo'n ster ik Engels

Sorry, ik kan je daar op afstand niet bij gaan helpen. Vraag iemand die een beetje computerverstand heeft en Engels kan.

Succes,

Tijs.

THNKS

it works perfectly

je heb geluk dat ik je niet ken en dat ik dus niet weet of je jongen of meisje ben en nog meer geluk dat je niet naast me zit wat anders kreeg je een dikke zoen.

supper thnks
:)
you are great

THNKS

Graag gedaan hoor. Als ik je vertel dat ik me eerst altijd scheer voordat iemand me fatsoenlijk een zoen kan geven, dan weet je wel of ik een Mannetje of Vrouwtje ben. :D

Dank je voor de complimentjes.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan