HD wel en niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een collega vroeg mij z'n pc te maken. Het systeem start telkens opnieuw op. Dat doet hij aan het eind van het opstarten van XP: bureaublad, muis e.d. werken en zijn zichtbaar. Maar dan hoor je plots een tik en begint het opnieuw. Waarschijnlijk ontstaan door een virus-mailtje.

Nu probeer ik de HD als slave te laten werken in een andere pc om de map Mijn Documenten etc. te backuppen.

In bios op autodetectie gezet en hij wordt gezien.

Maar.... bij Deze Computer is hij onzichtbaar.
Gekeken bij Beheer etc. Daar wordt hij ook niet getoond. Bij apparatenbeheer staat deze Seagate 40 GB gewoon vermeld.

Hoe maak ik hem zichtbaar in de verkenner?

Overigens duurt het opstarten van de verkenner met deze schijf een stuk langer.

Haal het tooltje bij Seagate op om de schijf te kontroleren, neem die voor een flop of cd, en hang alleen die schijf erin, en test hem eerst ermee.

Klikken van schijven duid op een probleem met die schijf, dat komt niet door een virus-mailtje.

Doet het weer...

Op het systeem was Go Back geïnstalleerd en omdat het niet goed liep heb ik dat verwijderd. Dat duurde een klein uurtje, maar het gevolg was dat hij nu wel gewoon opstart en niet meer blijft hangen.

Het werkt dus weer, zij het dat veel rotzooi op de HD het zaakje nogal instabiel maakt. Ik ga nu beginnen aan de grote schoonmaak,,,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan