hd wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Fuhner

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Hallo,

Ik ben nu bezig om een probleem te verhelpen uit de pc van mijn buren.

Windows wou niet meer opstarten, hij bleef hangen tot de veilige modus. Ook het toestensbord werkte niet meer (de lampjes op het toetsenbord waren als het ware een looplicht).
Ik heb de hd aan mijn pc gekoppeld en norton gaf direct aan det er een virus op zet (ze hadden hun visrusprog nog nooit geupdated). Helaas heb ik niet opgeschreven welk virus het was.

De buurman heeft nu een nieuwe hd gekocht (vraag me niet waarom, volgens mij hoeft dat niet).

Deze hd erin gezet (op master), en proberen te laten detecteren (helaas werkt dit bij een dell pc anders dan bij een andere pc, hoe weet ik dat ik de goede detectie uitvoer. Autodetect geeft aan: niks gevonden.

Nadat de nieuwe hd een paar keer opnieuw was opgestart kreeg ik ook hiermijn befaamde looplichtje op mijn toesten bord.

Wie o wie kan mij helpen.

Het gaat dus op een pentium2 350 mhz pc (DELL), 32 mb intern.

Alvast bedankt,

René

Ik ben geen Dell expert, maar heb je al internet gekeken tot welke grote dat bord schijven herkend.

De oudere systemen gingen vaak niet verder dan 6 Gig.

Sterkte verder,

Eric.

Eric,

De oude hd was 8 gig, mij is verteld dat wanneer ik er een grotere hd indruk, deze 32 gig zal moeten aangeven. (dus zal de schijf in kleinere partities moeten indelen).

Zal verder neuzen op internet en in het forum, en hopen at ik het antwoord kan vinden.

René

HD te groot

Nee als hij maximaal 32 herkent kun je er geen grotere in zetten.

Het Bios (dat is de wegenkaart voor het besturingssyteem) gaat niet verder dan 32 gig, dan zal tijdens het opstarten de schijf dus als niet in orde worden herkend.

Je kunt dat vergelijken met een wegenkaart van de benelux. Als je vraagt waar ligt Parijs, dan krijg je als antwoord Parijs niet gevonden.

Indelen in kleinere patieties helpt dus niet

Groet,

Eric.

P.S. veel fabrikanten leveren wel een tool om je bios om de tuin te lijden. Helaas doet XP het zelf ook al, maar dat leid vaak tot ellende (uit betrouwbare bron).

Laatst bewerkt:
Ik heb het zover dat de HD weer draait. Op het laats maar een het batterijtje van het moederbord gehaald en een poosje gewacht.

Nadat ik de batterij er weer in had gedaan en opgestart, herkende hij direct de HD. T'is vaag maar we kunnen weer verder.

Iedereen bedankt,

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan