HD wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

allardoes

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Beste mensen,

ik nog niet zolang geleden een extra WD hardeschijf gekocht de WD2500KS. Deze heeft het slechts kort goed gedaan. Daarna begonnen de kuren zoals niet meer te vinden te zijn bij het opstarten. Ik heb via WD een RMA geregeld (dus omgeruild) maar die nieuwe HD geeft precies hetzelfde probleem als de oude. Hij is bij het opstarten niet te zien en het systeem blijft hangen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen of het al eerder bij de hand gehad.

Mijn moederbord is een ASUS P5LD2-VM
1ste HD is Maxtor 6L200SO

Alvast bedankt voor je reactie.

Beste mensen,

ik nog niet zolang geleden een extra WD hardeschijf gekocht de WD2500KS. Deze heeft het slechts kort goed gedaan. Daarna begonnen de kuren zoals niet meer te vinden te zijn bij het opstarten. Ik heb via WD een RMA geregeld (dus omgeruild) maar die nieuwe HD geeft precies hetzelfde probleem als de oude. Hij is bij het opstarten niet te zien en het systeem blijft hangen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen of het al eerder bij de hand gehad.

Mijn moederbord is een ASUS P5LD2-VM
1ste HD is Maxtor 6L200SO

Alvast bedankt voor je reactie.

Ik probeerde Allerdoes een prive mail te sturen , maar dat lukte niet.
Was even benieuwd of en hoe dit probleem is opgelost ?
Heb zelf nu ook dit probleem.
Ik heb een Asus P5LD2 moederbord en 2 s-ata spinpoint schijven, waarvan de 2e schijf niet meer door het bios wordt herkend en bij het opstarten blijft ie hangen.

Ik zag gelukkig net wel jou bericht. Ik heb het probleem nog niet kunnen oplossen. De HD blijft vastlopen bij de bios setup. Ik heb verder nog geen tijd gehad om contact op te nemen met de helpdesks van de verschillende leveranciers maar heb de nieuwe HD wel al laten omruilen (zonder resultaat). Ik heb er nu wat meer tijd voor dus wil er wel weer mee aan de slag. Mocht jij iets te weten komen hoor ik het graag van je.

Ik vindt overgens het moederbord wel zwaar knudde. Had toch wat meer verwacht van een asus.

Hi Lowermate, bedankt voor je reactie. De HD's zijn allebei SATA dus geen jumpers oid waardoor ze een conflict kunnen geven met iets anders. Tevens hebben beide schijven een eigen snoer om zich te verbinden met het moederbord.

Ik heb geen idee waardoor het dus kan komen.

Hi Lowermate,

ik weet niet of je inmiddels je misterie al hebt kunnen oplossen. Ik wel doormiddel van een nieuw moederbord. De twee HD's worden herkent en functioneren zoals het moet. Het ligt dus duidelijk aan het moederbord en ik je aanraden om een nieuwe aan te schaffen dan wel op te sturen om te laten omruilen.

Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan