HD wordt niet meer herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter ekain
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ekain

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2007
Mijn Hd wordt opeens niet meer herkend. Voorheen altijd wel gedaan. Ik heb 2 HDs die ene Hd waar windows opstaat werkt nog wel maar als ik hem alleen op die 2e HD aansluit dan geeft de bios aan dat hij geen HD kan vinden en start hij dus niet op. beiden zijn sata seagates en mn mobo is p5wd2. ik denk dat hij stuk is maar kweet het niet zeker

Koppel de niet-werkende harddisk eens af.
Start de pc, en wacht tot deze klaar is.
Sluit de pc af.
Sluit de niet-werkende hdd weer aan.
Start op.......

Zijn beiden wel bootable dan ?

als ik ze beiden aansluit krijg ik: reboot and select proper boot device or insert boot medium in selected boot device en als ik de voeding van die 2e eraf haal start hij wel op.

ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik die data kabels moet plaatsen
sata 1 en 2 zijn rood en 3 en 4 zwart. ik merk ook dat mn pc nu veel langer er over doet om opnieuw op te starten en de fans draaien harder.

Zitten ze beiden op IDE (brede flatcable) aangesloten of op Sata (smalle rode kabel) ?

sata, maar dat had ik al gezegd toch? ik denk dat ik die nieuwe als master wil zetten en die oude waar windows opstaat als slave, maar heb geen idee hoe dit te doen. kheb ze beide op allerlei manieren zitten aansluiten op die 4 sata inputs en bij 1 instelling kreeg ik wel zo'n melding dat er een hardwareapparaat geinstalleerd moest worden en daar was een nieuwe opstart bij vereist. heb dit geinstalleerd en de pc opnieuw opgestart maar hij stond er nog steeds niet tussen.

Laatst bewerkt:
Een schijf waar al een besturings systeem op staat die je als slave wilt gaan gebruiken zal geformatteerd moeten worden.
Dan eerst alleen de master aansluiten en uinstalleren.
Als dat klaar is, de slave aansluiten.
Jumpers zitten er niet op.

dan toch maar die nieuwe op slave. maar het rare is dus dat ik ze eerst beide wel werkend heb gekregen en nu net vandaag zie ik mn nieuwe HD er niet meer bijstaan bij deze computer en sindsdien niet meer werkend gekregen :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan