Hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim alphenaar

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Berichten
73
Ik heb een HD die ingedeeld is in 4 kleine partities, ze staat in FAT. Nu wil ik daar NTFS van maken maar dat lukt niet. Vier programma's geprobeerd, maar geen resultaat!
Heeft dat soms te maken met een jumper instelling?
Graag advies, en bijvoorbaat dank.

Wim
 
Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert.exe D: /fs:NTFS

Natuurlijk D: vervangen door de schijfletter die hoort bij de partitie.

Zorg ervoor dat er geen bestanden open staan op die schijfletters.

Zelfs de C: schijf is om te zetten, maar dat wordt dan gedaan tijdens de volgende herstart.

Succes,

Tijs.
 
Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert.exe D: /fs:NTFS

Natuurlijk D: vervangen door de schijfletter die hoort bij de partitie.

Zorg ervoor dat er geen bestanden open staan op die schijfletters.

Zelfs de C: schijf is om te zetten, maar dat wordt dan gedaan tijdens de volgende herstart.

Succes,

Tijs.
 
Je hebt er zelf niets bij getypt. Is je vraag nu naar tevredenheid beantwoord?

Tijs.
 
Sorry ik was even iets te snel.

Het werkte, bedankt. Dit is al weer de zoveelste keer dat ik via de Help club uitstekend geholpen ben. Het was de bedoeling dat ik met Partition Magic (proefversie)de partities zou verwijderen, maar het programma geeft het navolgende aan.
Ik (amateur) dacht dat het te maken had met de gemelde storing, maar niets is minder waar.
Het programma ziet die HD niet eens, dus er valt ook niet weg te halen. Weet je misschien ook hier een oplossing voor?
Alvast bedankt,

Wim


Dis 6 (14653MB 1868c 255h 63s) appears to have partitions created using a different drive geometry (16h 63s). This serious problem can lead to date loss.
No partition manipulations should be made to this disk using this product or operating system’s products. You should back up the data on this disk, delete all partitions, create new partitions under the new drive geometry, and then restore your date using the backup.

ok
 
Even een stapje terug:
1. Je hebt met convert.exe partities omgezet naar NTFS.
2. Partition Magic kan met dezelfde harde schijf waar die partities van 1. op stonden niet uit de voeten, en geeft een geometrie foutmelding.

Als dit klopt, dan zou ik in eerste instantie Partition Magic niet vertrouwen.
Alternatief kun je doen wat door Partition Magic gezegd is: Een backup maken van de partities op die harde schijf, de hele schijf leegmaken (=partities verwijderen) en dan weer alle partities opnieuw aanmaken.

Natuurlijk zijn er ook andere programma's om die partities te verwijderen en opnieuw in te richten, maar een backup vooraf maken zou ik zeker doen, en vooral op te letten de juiste fysieke harde schijf te selecteren in het partitioneerprogramma.
Ikzelf gebruik Gparted Live-cd voor partitioneren, vergroten/verkleinen van partities etc.

Graag verder de vraag op opgelost zetten, omdat je originele vraag is beantwoord: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan de pagina).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Even een stapje terug:
1. Je hebt met convert.exe partities omgezet naar NTFS.
2. Partition Magic kan met dezelfde harde schijf waar die partities van 1. op stonden niet uit de voeten, en geeft een geometrie foutmelding.

Als dit klopt, dan zou ik in eerste instantie Partition Magic niet vertrouwen.
Alternatief kun je doen wat door Partition Magic gezegd is: Een backup maken van de partities op die harde schijf, de hele schijf leegmaken (=partities verwijderen) en dan weer alle partities opnieuw aanmaken.

Natuurlijk zijn er ook andere programma's om die partities te verwijderen en opnieuw in te richten, maar een backup vooraf maken zou ik zeker doen, en vooral op te letten de juiste fysieke harde schijf te selecteren in het partitioneerprogramma.
Ikzelf gebruik Gparted Live-cd voor partitioneren, vergroten/verkleinen van partities etc.

Graag verder de vraag op opgelost zetten, omdat je originele vraag is beantwoord: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan de pagina).

Tijs.
 
Graag verder de vraag op opgelost zetten, omdat je originele vraag is beantwoord: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan de pagina).

Bedankt eerst maar. k wil dat natuurlijk doen, maar misschien kijk ik niet goed, maar ik zie het niet. Ik weet ook niet goed de weg op de site, dat is soms het probleem sorry.

Gr,

Wim
 
Kijk maar eens op deze webpagina (niet een reactie plaatsen, maar gewoon terwijl je gewoon even kijkt).

Je ziet dan het volgende plaatje:

attachment.php


Daar moet je dan klikken op Vraag is opgelost.

Tijs.
 

Bijlagen

  • vraag_opgelost1.jpg
    vraag_opgelost1.jpg
    4,8 KB · Weergaven: 37
Even een stapje terug:
1. Je hebt met convert.exe partities omgezet naar NTFS.
2. Partition Magic kan met dezelfde harde schijf waar die partities van 1. op stonden niet uit de voeten, en geeft een geometrie foutmelding.

Als dit klopt, dan zou ik in eerste instantie Partition Magic niet vertrouwen.
Alternatief kun je doen wat door Partition Magic gezegd is: Een backup maken van de partities op die harde schijf, de hele schijf leegmaken (=partities verwijderen) en dan weer alle partities opnieuw aanmaken.

Natuurlijk zijn er ook andere programma's om die partities te verwijderen en opnieuw in te richten, maar een backup vooraf maken zou ik zeker doen, en vooral op te letten de juiste fysieke harde schijf te selecteren in het partitioneerprogramma.
Ikzelf gebruik Gparted Live-cd voor partitioneren, vergroten/verkleinen van partities etc.

Graag verder de vraag op opgelost zetten, omdat je originele vraag is beantwoord: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan de pagina).

Tijs.
 
Misschien heb ik het niet goed uitgelegd, maar het is niet mijn C schijf.

Het is Disk 6 die ik met een USB kabel aan mij PC heb aangesloten. Deze schijf heb ik ingebouwd als ext. HD en heeft vier partities Q, R, S en O.
Op die HD staat niets. Partition Magic ziet die HD niet, dus met dat prog. van PM kan ik niets beginnen.
Dat prog. wat je genoemd hebt, heeft zoveel mogelijkheden dat ik niet weet wat te kiezen.

Gr.

Wim
 
Normaal gesproken moet je in Schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc) die partities op die externe harde schijf gewoon kunnen verwijderen, net zoals je ze met Schijfbeheer na verwijdering ook weer opnieuw kunt aanmaken in de grootte(s) die jij wilt.

Tijs.
 
Hartelijk dank voor de hulp!

Ik vind het geweldig als je terug kan vallen op ervaren mensen zoals jij.

Nogmaals dank.

Met vriendelijke groeten,

Wim Alphenaar

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan