HD2600XT AGP voldoet niet aan de windows logo test

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Goedenavond,

Een vriend van mij heeft vanmiddag een HD2600XT AGP gekocht en die heb ik zn pc gezet. Eerst zn oude drivers verwijdert uiteraard, toen ik de drivers van de bijgeleverde cd wou installeren kreeg ik de melding dat deze niet voldoen aan de windows logo test en ik kon afbreken of doorgaan, ik besloot toch door te gaan maar toen ik een spel opstarte kon 3daccelerator niet gestart worden. Eerst gezocht naar nieuwe drivers maar op www.ati.amd.com staan alleen drivers voor de HD2600XT Pcie editie. Toen maar PC opnieuw geinstalleerd en opnieuw geprobeerd, weer dezelfde melding van de windows logo test. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Bram

De Windows logo test is niet van belang, is alleen geldklopperij ban Microsoft om de drivers door hen te laten certificeren, wat in principe helemaal niet nodig is.

Dat de kaart niet correct werkt is iets anders
Om welk moederbord gaat het hier?? Want vaak is een bios-upgrade nodig om de HD serie videokaarten te ondersteunen

Oke!

Moederbord is een MSI K7N2-delta2 400 mhz fsb met een athlon xp 3000+!

Er is geen bios-update beschikbaar in relatie tot die kaart, de laatste bios is uit 2005

Oke

Nog andere dingen die we kunnen proberen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou het volgende kunnen proberen:

- verwijder alle Ati drivers
- download dan de Omega drivers voor deze kaart voor XP, dat zijn alternatieve drivers voor Ati die uitstekend werken
http://www.omegadrivers.net/omega_drivers.php
- installeer deze en probeer het dan nog eens

Oke! Bedankt voor je reactie! Namelijk weer hetzelfde probleem, bij dxdiag kunnen we de direct3d niet testen, failed at step 8 (creating blabla). We gaan nu de omegadrivers proberen en de oude eerst uninstalleren!

Nou, het resultaat is echt toppie! Werkt als een trein nu :D. Heel erg bedankt voor het helpen, ik ben alleen benieuwd waarom de drivers van de fabrikant het dan niet deden :o

Nou, het resultaat is echt toppie! Werkt als een trein nu :D. Heel erg bedankt voor het helpen, ik ben alleen benieuwd waarom de drivers van de fabrikant het dan niet deden :o

Ik ben blij dat het werkt en dat het probleem opgelost is.
De precieze oorzaak kan ik je helaas niet vertellen, ik weet alleen wel dat de Omega drivers onder XP meestal beter werken en minder bugs bevatten dan de originele Ati drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan