HD4650 1gb of HD4850 512MB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin92

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Berichten
163
Hallo,
Ik heb de keuze uit 2 identieke pc's. Het enige wat verschilt zijn de videokaarten. De prijzen zijn ook vrijwel gelijk.
Maar wat moet ik nou kiezen. Een HD4850 is natuurlijk vele malen beter dan een HD4650. Maar de HD4650 heeft 1gb DDR2 en de HD4850 512MB GDDR3. Wat moet ik kiezen?
Alvast bedankt voor jullie advies.
 
Hoi

Dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de 4850.
Deze kaart is ondanks zijn mindere geheugen wel sneller.
 
Ik zou ook voor de 4850 gaan, het geheugen zou alleen als je op een enorm groot scherm zou gaan spelen een voordeel zijn. Maar die 4850 is qua prestaties beter.;)
 
Ja, die 4850 Meer geheugen zeg niet zoveel over de snelheid behalve als je op een hoge resolutie wil gaan spelen (groot scherm)
 
Zelfs dan zegt het niets.
Een HD4850 is veel sneller dan een HD4650. Ook al plaatsen 300gig DDR2 op die kaart....

Een HD4650 1 gig heeft, denk ik, wel voordelen als je een stille multimediapc zoekt voor op een groot scherm met hoge resoluties. Maar voor gamen is het niets.
 
Ik wil de videokaart gebruiken om te gamen op een 22" scherm. Het liefst in Full HD kwaliteit.
 
Ik heb nu dus nog een vraag. Stel dat een spel 1GB videokaart nodig heeft. Dan zou ik die wel kunnen spelen met de HD4650 maar niet met de HD4850, dat is dan toch krom. Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
 
Dan zou je hem nog eerder kunnen spelen met de 4850 kunnen spelen die 1gb is meer een trekketje voor onwetende mensen, die kijken en zien dan 1 gb staan en dan denken ze dat is een goede videokaart, terwijl het om veel meer dingen gaat, dan alleen over het videogeheugen, en op de andere punten scoort de 4850 beter.
 
Dan zou je hem nog eerder kunnen spelen met de 4850 kunnen spelen die 1gb is meer een trekketje voor onwetende mensen, die kijken en zien dan 1 gb staan en dan denken ze dat is een goede videokaart, terwijl het om veel meer dingen gaat, dan alleen over het videogeheugen, en op de andere punten scoort de 4850 beter.
Dank u. En zouden jullie misschien kunnen oordelen over deze pc: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00659863
 
Een redelijke pc, alleen als je gaat uitbreiden qua videokaart, moet er wel gelijk een andere voeding in.
Als je een nieuwe pc gaat kopen, zou ik hem toch zelf samen laten stellen, even een nieuwe topic openen en dan stelt marsmannetje of raoull een mooie pc samen, die beter is dan die.;)
 
Een redelijke pc, alleen als je gaat uitbreiden qua videokaart, moet er wel gelijk een andere voeding in.
Als je een nieuwe pc gaat kopen, zou ik hem toch zelf samen laten stellen, even een nieuwe topic openen en dan stelt marsmannetje of raoull een mooie pc samen, die beter is dan die.;)
Bedankt, dit topic kan wel dicht. Ik ga verder bij het systemen gedeelte.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan