HD4850 geeft steeds een foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
270
Hallo allemaal,

Ik heb al een hele tijd een computer die altijd naar behoren heeft gewerkt.
Af en toe als ik hem loskoppelde en weer aankoppelde gaf de videokaart, een Club3D HD4850, een rare melding. De fan gaat 100% draaien, daarna gaat deze zachtjes en gaan de 2 led's die erop zitten branden en is het alsof de kaart reset. Dan gaat de fan weer 100% draaien en gaat daarna weer zachter en gaan de led's weer branden.
Dan was het meestal een kwestie van de kaart even wat bewegen en dan was het probleem opgelost.
Nu heb ik al een hele tijd mijn computer uit elkaar liggen omdat ik deze melding niet meer weg kreeg. Ik heb een keer alle hardware getest en dacht dat de videokaart kapot was. Het geheugen heb ik in een andere computer geprobeerd, geen problemen. De CPU al in een andere computer, ook geen problemen. De videokaart, waarvan ik dus dacht dat die stuk was, in een andere computer geprobeerd. Werkt als een trein, geen problemen alles werkt soepel en werkt goed. Dus volgende wat ik dacht was dat m'n moederbord aan z'n einde was gekomen. Nieuw moederbord besteld, nog steeds hetzelfde probleem. De fans gaan draaien, de harde schijf start op, en de videokaart gaat weer bezig met blazen en uit en die lampjes gaan af en toe aan. Nu heb ik op Internet al gelezen dat de ene led is omdat hij te heet is en de andere dat hij een 12V storing heeft. Maar als hij in een andere computer wel werkt lijkt mij dat raar... Het is net alsof de videokaart steeds reset. Omdat wat hij doet een teken is dat hij z'n eigen POST afwerkt.
Ik ben ten einde raad en weet echt niet meer wat ik kan proberen... Ik zou mijn computer graag weer draaiende hebben omdat ik dat zelf persoonlijk toch veel prettiger vind werken als een laptop.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat het probleem eindelijk opgelost kan worden!

Met vriendelijke groet,

Jelle
 
Je hebt je voeding nog niet verwisseld met een andere, vergeet je ook niet die extra stekker aan te sluiten?
 
Heb, volgens mij, ook al een andere voeding geprobeerd... En volgens mij was dat hetzelfde probleem. Maar zal het nog eens proberen. Het nadeel is dat ik die uit een andere pc moet slopen dan... Maar zal eens een poging wagen ;-)
 
heb je een andere videokaart liggen? probeer die eens ??
Ik kom dit tegen op de site van CLUB3D : 450Watt High Quality Power Supply with 75Watt 6-pin PCI Express power cable.

EDIT: vergeten te vragen welke voeding je gebruikt, bij deze ..
 
Nou als ik hem met de voeding van mn oudera probeer is er helemaal niks aan de hand alles doet het. Probeer ik de voeding op mijn hardware doet hij nog steeds niks. Dus de videokaart is niet kapot. Ik zelf heb een b-merk voeding van p-case. Mn ouders een van bequiet. Maar allebei dus niks op mijn hardware en wel op mn ouders hardware. Ben ten einde raad. Dacht dat het eerst een probleem was met mn moederbord en heb nu een nieuwe moederbord en die heeft precies hetzelfde... en lijkt me sterk als allebei de bordjes precies hetzelfde probleem hebben.

Ohh en die van mn ouders heeft een 6 pin pcie connector en mijne van molex naar 6 pin pcie. Maar heeft altijd gewerkt... wat ik nog kan bedenken is dat ik een voeding moet proberen met 8 pin ATX12v aansluiting...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet eerlijk zeggen ik heb aardig wat verstand van computers maar ik zou niet weten hoe... Maar hij doet het weer. Heb toch maar eens ander geheugen geprobeerd en toen deed die het wel. Even wat aanpassingen gemaakt in de Bios, m'n normale geheugen er weer in en mijn computer liep weer... Dit topic kan dus dicht. Was geen GPU probleem. In ieder geval bedankt voor de hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan