HD4890; 6PINS of 8PINS aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hallo,

Ik heb de XFX Radeon HD4890 Black Edition gekocht. Deze beschikt over een 6-pins stroomaansluiting én een 8-pins stroomaansluiting.
Vanuit mijn voeding lopen beide kabels (dus 6-pins en 8-pins). Ik kan de videokaart dus op 6- en 8-pins aansluiten, beide tegelijkertijd.
Maar is dit wel nodig/mag dit wel? Wat is het beste? Gewoon alleen op 6-pins, alleen op 8-pins of allebei?
Ik krijg de kaart morgen binnen!

Alvast bedankt!

Mvg,
Rajeev

sommige videokaarten zijn overclocked waardoor ze wat meer power nodig hebben, ik vermoed dat dit bij die van jou ook het geval is waardoor je waarschijnlijk zelfs de 8pin en 6pin tegelijk aan zal moeten sluiten, kijk hiervoor voor de zekerheid in de handleiding.

Laatst bewerkt:
Deze kaart hoeft niet fabrieksovergeclockt te zijn, de HD4890 heeft nu eenmaal zoveel prik nodig ;) Je zal beide stroomkabels op je videokaart moeten aansluiten, anders functioneert deze niet bij het gamen (lees: je pc zal uitvallen/raar vastlopen).

De HD4890 Black Edition is overgeklokt naar 1GHz.
Ik zal ze op beide aansluiten. Bedankt :thumb:

Ik heb de kaart binnen maar hij werkt niet. Als ik hem alleen op 6PINS aansluit, gaat hij piepen en zegt hij dat ik nog een keer moet controleren betreft de power supply.
Als ik de 8PINS erbij aansluit, zegt hij niks. Mijn hele systeem start dan niet meer op. Pas als ik de 8PINS er weer uittrek start mijn pc/moederbord weer.
Wat is dit voor probleem? Ik heb ook al geprobeerd een andere 6PINS erop aan te sluiten, dus 2 6PINS en eentje in het 8PINS slot, maar dan zegt hij ook niets.
Wel valt op dat op de 6PINS connector PCI-E staat en op de 8PINS niet. Daarnaast gaat de 8PINS er met heel veel moeite goed in, de 6PINS is een fluitje van een cent.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Mvg

wat voor een voeding heb je en hoeveel wattage kan deze leveren?

die 8pins is die echt voor de videokaart bedoelt? je hebt namelijk ook 8 pins die voor de CPU is bedoelt en die past er niet zomaar in!

Laatst bewerkt:
Antec EarthWatts 500, dus 500Watt.
Er staat op de 6PINS connector wel PCI-E maar op de 8PINS niet.
Ik heb van 6PINS 2 connectors. Kan een verloopstukje speciaal voor PCI-E (dus ook voor 8PINS) helpen?
Videokaart is nu niet bruikbaar.

ja zoals ik al dacht je hebt de 8pins cpu connector gebruikt...
nu hopen dat je de videokaart niet hebt gesloopt...

je zult dus 1 verloop stekkertje van pci-e 2 x 6 naar pci-e 1 x 8 moeten gebruiken en 1 verloop stekker van 2 x Molex/Sata naar pci-e 1 x 6

maar ben bang dat je huidige voeding niet genoeg amps levert op de 12V+ volt lijn waardoor je alsnog een nieuwe voeding moet kopen...

Videokaart piept nog gewoon als ik 1 6PINS erin steek, en geeft foutmeldingen dus werkt nog gewoon.
Ik ga de 6PINS naar 8PINS converter bestellen. Ik zal je het laten weten als hij werkt. Thanks!

tjah als de voeding genoeg amps kan leveren over 2 6pins connectoren dan ja maar denk het niet...

Het kaart wordt tussen de 55 en 60 graden. Fan draait 2400 tot 2600 RPM (30-32%).
Is dit niet aan de hete kant wanneer ik gewoon aan het internetten ben en niet bezig ben met games etc.?

nee niet echt die kaart staat bekend om heet te worden
deze kaart kan gerust 80 graden worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan