ScorpionX
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 mrt 2007
Beste mensen,
Ik heb recent een nieuwe pc aangeschaft en gebouwd.
dit is de configuratie:
--Ik heb niks overgeklokt en alles op default staan--
- CPU - Intel Core i7 920
- Motherboard - Gigabyte GA-EX58-UD5
- MEMORY - OCZ Platinum XTC 6GB DDR3-1600 CL7 triple kit
- VIDEOCARD - ASUS EAH4890/HTDI/1GD5
- HD - Samsung Spinpoint F1 640GB SATA2
Na een verse installatie van Windows Vista Ultimate x64 ben ik begonnen met games installeren.
het meest opvallende was dat Demigod bleef crashen elke keer na 10-15min spelen. Zonder foutmelding oid, gewoon *bam* weg demigod scherm. en geen gekke dingen in het systeem log.
op een gegeven moment werd ik er een beetje gek van want het is wel m'n favoriete spel. Dus besloot ik Win XP x32 te installeren, ik dacht hmm ligt misschien aan vista...
na alles weer opnieuw geinstalleerd te hebben blijkt dat het probleem zich nog steeds voor doet.
Ook gta4 crasht vrij snel al. maar dit zou ook aan gta4 kunnen liggen..
vervolgens start ik Risk op, alle kleuren doen heel vaag en beeld verhoudingen kloppen niet. Vervolgens Installeer ik maar Spore, want ja ik moet toch wat he! na de eerste keer opstarten crasht spore direct. De opvolgende keren crasht hij niet.
Ik heb echt een sterk gevoel dat er iets niet goed is aan m'n videokaart.
Het volgende ben ik in ieder geval van plan:
- Alles loshalen en opnieuw aansluiten in m'n pc.
- Een oudere driver installeren catalyst 9.4
- M'n gpu unclocken, asus heeft em geloof ik overgeclocked.
Hebben jullie nog tips of dingen die ik kan checken? het is echt gaar betaal ik 165 euro voor die videokaart en kan ik alsnog 9/10 spellen niet spelen. terwijl mijn gare oude pc ze wel draaide. Oja er stonden ook wat meldingen in het ACC event log, die zal ik hier posten zodra ik thuis ben, in de hoop dat iemand er iets begrijpbaars uit kan halen.
wat ook een belangrijke vraag is: Ligt het wel aan m'n videokaart?? ik denk het wel want hij crash alleen met spellen... maar toch ben ik niet 100% zeker.
Alvast bedankt!
Ik heb recent een nieuwe pc aangeschaft en gebouwd.
dit is de configuratie:
--Ik heb niks overgeklokt en alles op default staan--
- CPU - Intel Core i7 920
- Motherboard - Gigabyte GA-EX58-UD5
- MEMORY - OCZ Platinum XTC 6GB DDR3-1600 CL7 triple kit
- VIDEOCARD - ASUS EAH4890/HTDI/1GD5
- HD - Samsung Spinpoint F1 640GB SATA2
Na een verse installatie van Windows Vista Ultimate x64 ben ik begonnen met games installeren.
het meest opvallende was dat Demigod bleef crashen elke keer na 10-15min spelen. Zonder foutmelding oid, gewoon *bam* weg demigod scherm. en geen gekke dingen in het systeem log.
op een gegeven moment werd ik er een beetje gek van want het is wel m'n favoriete spel. Dus besloot ik Win XP x32 te installeren, ik dacht hmm ligt misschien aan vista...
na alles weer opnieuw geinstalleerd te hebben blijkt dat het probleem zich nog steeds voor doet.
Ook gta4 crasht vrij snel al. maar dit zou ook aan gta4 kunnen liggen..
vervolgens start ik Risk op, alle kleuren doen heel vaag en beeld verhoudingen kloppen niet. Vervolgens Installeer ik maar Spore, want ja ik moet toch wat he! na de eerste keer opstarten crasht spore direct. De opvolgende keren crasht hij niet.
Ik heb echt een sterk gevoel dat er iets niet goed is aan m'n videokaart.
Het volgende ben ik in ieder geval van plan:
- Alles loshalen en opnieuw aansluiten in m'n pc.
- Een oudere driver installeren catalyst 9.4
- M'n gpu unclocken, asus heeft em geloof ik overgeclocked.
Hebben jullie nog tips of dingen die ik kan checken? het is echt gaar betaal ik 165 euro voor die videokaart en kan ik alsnog 9/10 spellen niet spelen. terwijl mijn gare oude pc ze wel draaide. Oja er stonden ook wat meldingen in het ACC event log, die zal ik hier posten zodra ik thuis ben, in de hoop dat iemand er iets begrijpbaars uit kan halen.
wat ook een belangrijke vraag is: Ligt het wel aan m'n videokaart?? ik denk het wel want hij crash alleen met spellen... maar toch ben ik niet 100% zeker.
Alvast bedankt!