HD5770 CrossFireX- Triple-monitor werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy14nl

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Hallow,

Ik wou vandaag triple-setup testen. met 3 beeldschermen nu kom ik op een probleem.
Me 1e HD5770 slaat netjes 2 schermen aan op bijde DVI aansluitingen. van me 2e HD5770 worden er geen monitoren herkend :eek:
Weet iemand hoe dat kan?, en hoe ik dat kan fixen

Greetz,

De derde monitor bij eyefinity moet op de Displayport worden aangesloten.

quote uit punt 1 van de link

To enable more than two displays, additional panels with native DisplayPort™ connectors, and/or certified DisplayPort™ adapters to convert your monitor’s native input to your cards DisplayPort™ or Mini-DisplayPort™ connector(s), are required.

bron: http://www.amd.com/us/products/technologies/ati-eyefinity-technology/Pages/eyefinity.aspx

Een simpele DP naar DVI werkt ook niet :) je hebt een actieve adapter nodig en deze kosten ook weer 100 + eurie

Edit nog een link met setups
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/gpu50-ati-eyefinity-display-configs.aspx

Je " moet" alle displays op 1 kaart aansluiten

Laatst bewerkt:
Oke :), waarom werken simple Displayport adapters niet?,

Edit: ik heb ergens gelezen dat je tot 30inch met een normale adapter kan voor 15,- ongv. Klopt dat?

Laatst bewerkt:
Nope.

Een actieve adapter zet de DP signalen om naar een bruikbaar signaal voor je DVI/VGA poort.
Hji is dus actief bezig. Een normale adapter geeft gewoon het signaal door.
bv zoiets
313918_483c85ca.jpg

Als je een Beeldscherm hebt met een DP input, dan heb je uiteraard niets extra's nodig.

Oke :D, weet ik dat
maar btw waarom maken ze eigenlijk die andere adapters dan als die niet werken :confused:

Omdat sommige apparaten met DP poort zelf het signaal kunnen omzetten naar een dvi/vga/ect. bruikbaar signaal.
Hier heb je dan geen actieve adapter nodig.

Helaas doen de ati kaartjes dit niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan