HD5850 of HD5770 of HD4890

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal.

Ik heb een maand geleden een systeem besteld ( samengesteld door marsmannetje ) . Deze bevat ook de HD5850. Nu is de levertijd van deze kaart echt beroerd , en mijn geduld begint op te raken. Is het slimmer om een HD4890 of HD5770 te halen ? In de reviews doet de HD5770 het slechter van de HD4890 maar de HD5770 heeft wel het voordeel dat deze DirectX11 ondersteund. Ook al zijn er nog niet veel titels voor , wil ik wel een kaart waar ik lang mee kan doen. Ik kan natuurlijk ook blijven wachten op de HD5850 , wat zouden jullie doen?

is het zo erg met die kaart? :confused:

Qua gameprestaties kan je het beste de HD4890 kopen. DX11 is leuk, maar geen noodzaak.
De HD5770 is ook een goede optie, maar dan zou ik een iets beter moederbord kopen, zodat je over een paar maanden nog een 2e erbij kan zetten.
Moeilijke keuze dus.
Ik zou de keuze maken tussen een HD5770 met beter moederbord, of een HD4890 met je eerder gekozen moederbord.
Overigens kan je met de HD4890 wel voor een deel gebruik maken van DX11. Het is meer een deel van de verfraaiingen die je gaan missen. Maar of je hier veel aan gaat missen betwijfel ik.

Het moederbord ( de gigabyte ) ondersteund wel CrossFireX geloof ik.
Ik denk dat het toch wel verstandiger is om te blijven wachten want ik wil wel een high-end videokaart en ik ga over een half jaar niet weer upgraden. Ik bel morgen met Azerty om te kijken hoe het ervoor staat. Vind het wel erg jammer dat de HD58xx serie zo slecht leverbaar is. Daar moet TSMC echt wat aan gaan doen :confused:

Op tweakers zei iemand dat ik tesselation wel zou missen.

Oke , morgen zal ik even posten wat het geworden is.

Jammer dat de gigabyte geen onboard VGA heeft , anders kon ik mn bestelling wel splitsen en dan de PC alvast gebruiken zonder de 5850.

Ik heb mijn bestelling laten splitsen en ik krijg morgen of overmorgen alle onderdelen behalve de videokaart. Erg jammer dat de leverbaarheid zo slecht is , maar ik denk dat het wel loont om nu te wachten.

Laatst bewerkt:
10 december word de kaart verwacht bij azerty.

wow das snel ik wacht nu all meer dan een maand bij cool prices en ze hebben nog steeds geen levertijd

maarjah ik heb dan ook de Sapphire HD 5850 met dirt 2 spel
:/

ik denk dat ik nog tot eind december moet wachten T-T

wow das snel ik wacht nu all meer dan een maand bij cool prices en ze hebben nog steeds geen levertijd

maarjah ik heb dan ook de Sapphire HD 5850 met dirt 2 spel
:/

ik denk dat ik nog tot eind december moet wachten T-T

Ik heb ook de HD 5850 met Dirt 2 besteld ;)

O.o welke fabrikant?

Sapphire of Radeon
Of je maakt een typefout (iets anders typen dan wat je eigenlijk in je hoofd had - heb ik wel eens last van...), of je begrijpt iets niet.

Sapphire is een merk dat oa videokaarten verkoopt.
Radeon is een naam gebruikt door ATI om zijn videokaarten in de markt te zetten. De naam is tegenwoordig een beetje in de vergetelheid aan het geraken.

Maar het zijn dus ATI Radeon videokaarten. Welke verkocht worden door merken als Sapphire, Asus, XFX, Club3D en vele anderen.

maar dat betekent wel dat ze verschillend zijn

sapphire gebruikt andere materialen dan asus

radeon is gewoon een verkoop merk

sapphire gebruikt andere materialen? dus dan moeten ze tog ook een fabrikant zijn

Tja, de basis van de videokaart is de videochip. Deze wordt gewoon in dezelfde fabriek gemaakt. Dus alle HD5850-chips worden door 1 fabriek gemaakt.

Daarnaast zullen er een aantal fabrieken zijn die de chip op een bordje zetten en geheugen e.d. erbij plaatsen. Het grootste verschil tussen de verschillende merken zijn de koelers en verder verpakkingsmateriaal. Meer niet hoor.

Maar radeon is dus geen merk zoals Sapphire, maar een typenaam.

maar dat betekent wel dat ze verschillend zijn

sapphire gebruikt andere materialen dan asus

radeon is gewoon een verkoop merk

sapphire gebruikt andere materialen? dus dan moeten ze tog ook een fabrikant zijn

Je moet het zo zien :

ATi is de schrijver van het boek en wil graag dat het boek Radeon heet.
Sapphire doet een paar aanpassingen aan dat boek en geeft het uit onder de naam Sapphire Radeon ....

Zo een beetje duidelijker?
En ik had trouwens een Sapphire Radeon HD5850 besteld met Dirt 2 daarin.

Dirt 2 is een racing game. Deze word geleverd bij de Sapphire videokaarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan