Hd7970 start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Hier een systeem met onboard vga.
moederbord gigabyte ga -z77x-d3h
Geplaatst een Gigabyte HD7970 vga kaart,en als deze wordt geplaats dan start het systeem niet meer op,alleen fans gaan draaien.
De voeding is voldoende een xfx pro750 watt,ook de dubbele aansluitingen zijn aangesloten.
Kaart is terug geweest naar leverancier en blijkt niet defect te zijn.
Het plaatsen van een wat oudere geforce 6600 in het pcie slot werkt wel.
Ook bios settings getracht te veranderen naar init display first op peg te zetten,maar de hd7970 blijft dienst weigeren.
Wat gaat hier fout?

Het moederbord is geschikt en de voeding ook dus,zou hij moeten werken nietwaar,pc blijft hangen op zwart scherm en geeft niet eens een pieptoon oid.

Maar je hebt ook een onboard kaart. Staat deze wel iop auto?
Zo nee, schakel deze in en start dan eens hiermee op.

Hallo,

Ik begrijp dat je wel in de bios kan komen, en dus wel beeld krijgt?

Als je nog een Windows versie hebt geïnstalleerd, zal ik wel eerst de oude videokaart drivers verwijderen van nVidia.
Evt. de oude videokaart terugplaatsen hiervoor.
Daarna kijken als hij wel start, en drivers van AMD installeren.

Gr. Woellie123

Ja idd,hij start met de on board kaart wel,maar met de hd7970 helemaal niets, niet eens een pieptoon alleen alle fans gaan draaien.
Bios init graphics first heeft op auto gestaan en op peg,in beide gevallen dus geen beeld op de hd7970 ook geen biosscherm.
Als hij op peg heeft gestaan dan doet de de onboard kaart het ook niet meer(na losmaken van de hd7970)(dus dat klopt wel) dit opgelost door de bios te resetten met jumper op mobo,hij vraagt dan bij opstart zonder de hd7970 of ik default settings wil laden.Als ik dat dan doe werkt de onboard kaart weer.Er zijn geen drivers specifiek geinstalleerd het betreft een nieuwe instal van w7.

Opgelost, het mobo bios geflasht van versie f10 naar f16 en toen werd het vga kaartje wel gezien,alleen drivers waren nog nodig

Ik heb ook problemen met mijn kaart ik heb een sapphire hd 7970

Wat is dan het probleem, hoe meer mensen er van weten hoe meer kans op een oplossing nietwaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan