Hdd 120 Gb Ide, Seagate 250 Gb Sata

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo,

Ik heb nu:

Moederbord: MSI K8N-SLI-PLATINUM, met SATA aansluiting
HDD: 120 GB IDE
Nieuwe HDD erbij: Seagate 250 GB SATA
( http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=A9BS25&showTechData=true )

Mijn IDE HDD is nu in 2 partities ingedeeld, 1 C partitie voor program files/windows etc. 1 D Data partitie,

Ik wil binnenkort die nieuw Seagate aan gaan schaffen, maar dan wil ik die Seagate gebruiken voor programfiles/windows etc.
En mijn oudere IDE schijf wil ik gebruiken voor Data/muziek etc.

Mijn Partities kan ik weg halen met Paritionmagic, maar ik wil eerst al mijn data van partitie D, naar mijn nieuwe schijf kopieren.

Kan ik als ik die Seagate binnen heb, die aansluiten in mijn pc (hoe sluit je een SATA schijf aan?) en daarna die eerst door mijn pc gevonden laten worden en dan vervolgens, mijn data/muziek van de IDE D partitie naar mijn nieuwe seagate kopieren om vervolgens die IDE schijf helemaal te formatteren (hoe kan ik deze formatteren, zonder er een besturingsysteem op te zetten?)

Of is het dan slimmer om eerst op mijn Seagate, windows xp professional of vista ultimate te installeren en dan vervolgens mijn data van de IDE D partitie naar mijn Seagate + besturingsysteem te kopieren?

Mijn verhaaltje is een beetje verwarrend, ik zou het zo nog wel even lezen of ik het nog wat beter te begrijpen kan maken.

Tja, dat is inderdaad nogal verwarrend, vandaar dat je geen antwoord krijgt.
Toevallig is het Cruijff dag.:eek:

Als je gewoon eerst de SATA schijf plaatst en Vista installeerd, met de ide schijf eraf, kun je later de IDE schijf erbij plaatsen en er alles mee doen wat je wilt.

Bij het installeren van XP dien je een sata driverdisk/flop te gebruiken, bij een Intel chipset vaak niet, en met F6 die laden bij de installatie.

Let wel dat in de bios de sata controller op enabled gezet moet worden, en deze ook als eerste staat om van op te starten, na de installatie van Vista of XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan