HDD 320 GB met maar 127 GB capaciteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudini

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
hallo

ik heb een schijf van 320 GB gekocht en in mijn PC gebouwd
na goede hulp van andere members hier heb ik uberhaupt windows er op gekregen

ik had na het verdelen van de partities C en D met de windows schijf (net voor het instaleren van windows) gedaan maar toen gaf hij maar 131070MB aan dat had ik verdeeld in 2 partities van 65535 MB want ik wil eigenlijk 2 partities hebben van C:160 GB en D 160 GB

nu heb ik alleen maar C :64 GB en D:64GB

later bleek dat windows XP maar tot een bepaald aantal GB kan zonder Service pack
dus ik heb Service pack 2 geinstaleert

toen bleek ik C :64 GB tehebben D:64 GB en 170,10GB niet toegewezen ruimte heb

dat is totaal maar 298,1 GB ben al een stuk gelukkiger dat het herkend wordt
maar ik mis nogsteeds 21,90 GB ? daar kan ik wel al mijn muziek op opslaan dus ik wil het wel graag hebben.

en hoe gaat ik de niet toegewezen ruimte verdelen onder mijn 2 partities (ik wil geen 3de partitie maken )

en het gaat trouwens om maar 1 hardeschijf die in me PC gebouwd zit:thumb:

Bij een ntsf-partitie gaat de betreffende 21 gig inderdaad 'verloren' da's dus niet vreemd.
Ik zou de systeempartitie van 64 zo laten voor Windhoos en andere software.
En de andere partitie van 64 ook verwijderen, waarna je vervolgens de gehele beschikbare gigs gebruikt voor de tweede, die dan beschikbaar is voor al je data

Bij een ntsf-partitie gaat de betreffende 21 gig inderdaad 'verloren' da's dus niet vreemd.
Ik zou de systeempartitie van 64 zo laten voor Windhoos en andere software.
En de andere partitie van 64 ook verwijderen, waarna je vervolgens de gehele beschikbare gigs gebruikt voor de tweede, die dan beschikbaar is voor al je data

maar ik wil juist graag
mijn C Schijf Groter hebben

ik wil C 160 GB hebben
omdat ik daar dan ook games op instaleer en programa's

en op de D al mijn muziek en foto's bewaar

Dan heb je daar (betaalde) programma's voor, zoals Partitionmagic, waarbij je zonder een herinstallatie de systeempartitie kan vergroten of verkleinen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan