hdd 40 GB maar Win 98 zegt 2 Gb??

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurach

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb onlangs een nieuwe hd geplaatst en windows 98 SE geinstalleerd. In de verkenner wordt de HD gezien als een 2 Gb disk ipv van een 40 Gb die het daadwerkelijk is. In het BIOS staat gewoon 40 GB. Ben ik verkeerd begonnen met installatie van de HD of ...?

Heb je eerst fdisk gedaan en teon opnieuw opgestart en format gedaan?
Daarna 98 se geinstalleerd

Ik ken wel een probleem van dat je een 40 gb hd hebt en widows maar 32 herkent daar is een prog voor te downloaden op de microsoft site
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/wurecommended/s_wufeatured/bigide/license.asp

Maar dat is waarschijnlijk je prob niet ik denk eerder dat je prob is dat je een partitie van 2gb hebt en de rest niet gebruikt word.
Fdisk is wat moeilijk vind ik zelf partition magic is beter als het het geval zou zijn dat er een partitie van 2gb alleen bestaan dan kan je gewoon simpel deze vergroten tot 40 gb

Btw je weet toch dat een hd ingedeelt word in partities de hd word als het ware in kleine stukjes gehakt (kleine harde schijfjes als het ware

Heb je de schijf met FAT16 of met FAT32 gepartitioneerd?

Deze computer > rechtermuis op "C:" en eigenschappen kiezen > daar staat of FAT of FAT32.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan