HDD Access Denied

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Een van mijn hardeschijven werkt ineens niet meer.
Wanneer ik em probeer te benaderen krijg ik de melding "Access Denied", Heb op verschillende forums (incl helpmij) enkele mogelijke oplossingen geprobeerd maar allen helaas zonder resultaat.

Via de device manager wordt hij wel herkend hierbij geeft die direct aan dat ik em moet "initialiseren" en ook hierbij geeft die de fout "Access Denied".
Ook via Diskpart en andere tooltje steeds de zelfde melding.

De schijf kan in principe gewoon leeg dus hoef geen data te behouden, als ik de schijf maar weer kan gebruiken :)

Alle vormen van hulp wordt zeer gewaardeerd :)

Sidenote* heb em ook als externe HDD geprobeerd te gebruik maar hierbij geeft die melding "parameters are incorrect" en soms wordt die herkend als een DVDspeler :confused:

Wellicht ten overvloede, maar even om dingen uit te sluiten, heb je dit al geprobeerd?

1. Ga naar deze computer
  2. Klik met de rechtermuisknop op het station dat problemen geeft
  3. Kies eigenschappen en dan extra
  4. Kies bij foutcontrole controleren en scan de schijf
  5. Laat problemen automatisch oplossen indien gevonden

Graag hoor ik of dit iets oplost!

Heb je al eens geprobeerd om een Linux distro te booten (Ubuntu bijvoorbeeld) om te kijken of dat de harde schijf daar wel te benaderen is? Linux kan je als installatiemedium op een usb-stick zetten om vervolgens daar vanaf te booten en deze te proberen. Dan installeer je helemaal niets en het draait vanaf de usb-stick, maar dan kan je wel kijken of je bij je harde schijf kan ;)

Zoals aangegeven is alle hulp welkom :)
Maar ook hierbij geeft die de error "access denied"

Heb je al eens geprobeerd om een Linux distro te booten
Dit heb ik nog niet geprobeerd nee, zal dit vandaag eens proberen.
Maar is het hierbij dan ook mogelijk om de schijf te herstellen?

De data die erop staat/stond kan in principe namelijk gewoon weg.

Ook helaas via ubuntu niet te benaderen (herkend de schijf niet eens).

Update; het initialiseren binnen Windows lukt soms wel om een of andere redenen maar geeft dan de volgende melding;
33zcykp.jpg

Als ik em loskoppel en dan weer terugkoppel wilt die moet die weer geinitialiseert worden.

Bijlagen

• error.PNG
    error.PNG
    6,2 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Ga in Windows 8 naar 'uitvoeren' en typ in het volgende commando in:* "chkdsk X: /f "* *(waarbij X staat voor het apparaat dat het probleem geeft).Klik dan op OK.

In Windows 7 ga je naar het startmenu en tik je "cmd" vervolgens hetzelfde commando ingeven als hieronder.
file.php

Dat is helaas geen optie gezien de schijf niet initialiseert kan worden en dus geen drive letter "kan" krijgen..

Wanneer die dus soms wel initialiseert wordt dan wordt deze aangetoond als unallocated space wat niet te formatteren kan worden i.v.m de errors..

U heeft administratie rechten nodig om de toegangsrechten van bestanden en mappen op uw harde schijf te bewerken. Als alternatief kunt u met een diagnostisch programma uw harde schijf controleren om te kijken of er fouten zijn die toegang verhinderen.

Laatst bewerkt:
Misschien heeft u een account met Beheerder toegang nodig om de toegangsrechten van bestanden en mappen op uw harde schijf te veranderen. U kunt tevens uw harde schijf controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan