HDD boot nieuwe image niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radsail

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Ik wil mijn XP-installatie verhuizen van een 200GB schijf naar een nieuwe 400GB schijf. (beiden sata)
De 400GB-schijf heb ik gepartitioneert in windows schijfbeheer. (eerder deed ik dit via de windowscd, maar heb nu geen diskettestation meer om sata-driver in te laden)
met DrvImagerXP heb ik een image van de partitie met het OS op de 400GB schijf gezet. Deze partitie staat in schijfbeheer als "in orde (Actief)"

Nu het probleem: Als ik het systeem opnieuw opstart met de 200GB én de 400GB HDD of alleen de 400GB, krijg ik de melding 'Searching for Boot Record from BBS-0:[samsung HD403LJ] OK, daarna gebeurt er niets meer. De 200GB alleen start nog wel normaal op. Als ik dan later in xp de 400GB inplug, zijn de partities daarop gewoon toegankelijk.

Hoe krijg ik de 400GB HDD zover dat hij XP normaal opstart? :confused:
(op beide HDD's staan 2 XP-prof installaties (alleen die van 200GB zijn toegankelijk))

Hoi,

Welkom op helpmij,

Kan je in de bios niet opgeven van welke hd hij moet opstarten.

Modag

Heb je ook een actieve partitie aangeduid op die nieuwe 400 Gb schijf?
(of was het nou een primaire, weet het even niet meer)

Hoi,

Welkom op helpmij,

Kan je in de bios niet opgeven van welke hd hij moet opstarten.

Modag
Dat kan, maar al stop ik er alleen de 400GB hd in, dan start ie ook niet op :)

@Arctic Joe, de 1e image staat idd op een active, primaire partitie

Laatst bewerkt:
misschien is het een MBR-probleem? Is het mogelijk fdisk op te starten zonder windowscd? (vanuit andere xp-install?)

Hoi,

Ik bedoel niet de first boot hoor maar of er optie in de bios is van hd priority ofzoiets.

Modag

Het was de MBR. Heb met een oude opensuse-cd de installatie van opensuse gestart, hd gepartitioneerd voor linux (stond nog stukje vrije ruimte) en toen installatie afgebroken. De windows-bootloader verscheen weer als vanouds.

tnx for help!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan