HDD converteren van FAT32 naar NTFS

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVODESIGN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Mensen,

Ik heb een programma gedownload van ongeveer 11 GB die is opgedeeld in 2 bestanden van 5,5 GB alleen die krijg ik niet op mijn HDD omdat het een FAT32 is en je dus maar tot 4 GB erop kan zetten.

Nou ben ik aan het proberen om hem te converteren naar NTFS alleen 't werkt niet echt.
In de opdrachtprompt heb ik ingevoerd:

convert E: /fs:ntfs daarna zegt hij dat ik een volumenaam moet ingeven, alleen ik zou me god niet weten wat de volumenaam is. Ik heb al van alles geprobeerd van E: tot FREECOM HDD E: alleen werkt allemaal niet, want hij geeft aan dat 't onjuist is :S

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen.

Ik ben het nou aan 't proberen op Windows 7 alleen thuis heb ik Xp professional alleen daar heb ik het nog niet geprobeerd.
De naam van de harddisk bij mijn Computer is FREECOM HDD (E:)

Graag zo snel mogelijk, want ik zit op stage en heb dat programma zo snel mogelijk nodig.

Alvast bedankt

Hoi,

Dat is makkelijk te achterhalen.
WinXP neem ik aan .... ?

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer.
Daar zie je een overzicht
Als de partitie een naam heeft zie je voor de 'tussenhaakjes' geplaatste schijfletter een naam staan. Bijvoorbeeld: SYSTEEM ( C: )
Als de partitie geen naam heeft zie je daar niks staan. Dus alleen: ( C: )
Wanneer er dus om een naam wordt gevraagd bij het converteren en de partitie heeft geen naam, druk je gewoon op 'Enter'

Volumenaam is wat je bij het formateren in geeft E,C,D. zoiets.
Is hij hij extern even bij deze computer kijken,wat hij aan geeft. D,of E????

Ik heb het geprobeerd want ik had de volumenaam gevonden alleen hij kan hem niet converteren. Nou heb ik 't op een andere manier ghedaan maar had hem weggeklikt, en nou heb ik geen rechten meer om hem te formateren en als ik de HDD wil openen kan dat niet :S

Wat moet ik hiermee doen.

Volumenaam is wat je bij het formateren in geeft E,C,D. zoiets.
Is hij hij extern even bij deze computer kijken,wat hij aan geeft. D,of E????

@Warander,

Deze info aan TS klopt dus niet.
Je begint de 'opdracht' namelijk al met de betreffende schijfletter.
Bij de volgende stap wordt wel degelijk gevraagd om een 'echte' NAAM

@Warander,

Deze info aan TS klopt dus niet.
Je begint de 'opdracht' namelijk al met de betreffende schijfletter.
Bij de volgende stap wordt wel degelijk gevraagd om een 'echte' NAAM

Ja,die geef je na formateren,dat weet ik wel.

Ja,die geef je na formateren (je bedoelt zeker 'formatteren' .....?),dat weet ik wel.

Pfff .... én die moet je opgeven bij het converteren van FAT32 naar NTFS. Dat was nou precies de vraag van TS: geen schijfletter zoals jij suggereerde (zie jou reactie #3), maar een volumenaam

Laatst bewerkt:
Wel een schijfletter . bv . E/fs:ntfs.
Zo staat het bij windows. staat niets over volume.
Heb net even gekeken.

En ,ja. Formatteren,Foutje.

Done it

Het is al gelukt, ik heb gewoon rechtermuisknop op de HDD geklikt toen formateren en dan NTFS gekozen. En 't is gelukt. Dus je hoeft helemaal niet moeilijk te doen met de opdrachtprompt want daar had ik alleen maar gezeik mee en de rest was gewoon meteen gelukt.

En ik moest een volume naam opgeven, en dat was bij mij dus FREECOM HDD zonder E: of weet ik veel wat erachter. Alleen toen zei die iets over dat het niet kon door een bepaald iets wat ik vergeten ben.

Maar ik heb 't aan een kennis gevraagd die veel van PC's weet, en die had 't me zo uitgelegd als wat ik hierboven had uitgelegd, en 't was gelukt.

Dus bedankt mensen voor de reacties en hulp.
Misschien tot de volgende keer.

Mazzel

En ik moest een volume naam opgeven, en dat was bij mij dus FREECOM HDD zonder E: of weet ik veel wat erachter. Alleen toen zei die iets over dat het niet kon door een bepaald iets wat ik vergeten ben.

Ok, prima dat het op deze manier is gelukt.
De volumenaam FREECOM HDD (met een spatie) dat zal niet gaan. Wellicht dat dit het probeem was.

De volumenaam was toch echt FREECOM HDD. Dus 't was wel gelukt om er doorheen te komen. Alleen hij kon hem niet formateren.

Maar bedankt iedereen voor de hulp :D
Mazzel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan