HDD Defect?

• Onderwerp starter Onderwerp starter [2k]
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

[2k]

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Nadat laatst mijn pc gecrashed is (tenminste, ik noem het een crash) is hij relatief traag. Ik heb 1 gig ram, maar soms lijkt het wel of ik maar 50mb ram hebt omdat de kleinste dingen niet geopend kunnen worden. Kan liggen aan mobo of aan net nieuwe geheugenmodules (probleem kwam tijdje na nieuwe geheugen).

Maar sinds de afgelopen dagen lijk ik een nieuw probleem te hebben en wel met de HDD.
Al mijn gedownloade rar-files zijn corrupt, een klein gedeelte van gedownloade filmpjes zijn beschadigd, mappen zijn leeg of onleesbaar etc. Zelfs rarfiles die ik al een hele tijd op de pc had staan zijn nu corrupt, ben nog geen rarfile tegengekomen die nog heel is, op een rarfile met wat ingepakte bestanden na.
Kan dit probleem aan de mobo liggen, is mijn moederboard aan het sterfen of is het misschien een fout omdat windows niet goed meer werkt?

eerste vraag: heb je al op spyware en virussen gescand? doe eens start-uitvoeren en typ msconfig in ga dan naar opstarten en kijk eens of je overbodige opstartitems kunt uitschakelen. kijk ook eens bij taakbeheer(ctrl-alt-del) welke processen er veel cpu en/of ramgeheugen innemen en kijk of je die kent en als je ze niet nodig hebt, schakel ze dan uit. ken je ze niet, zet ze dan hier, dan zullen wij proberen te agterhalen of het spyware is.

P.S. doe GEEN systeemprocessen weg, je pc zou namelijk kunnen vastlopen:(

Qua processen valt het nu mee, maar is op dit moment niet zo traag. Spyware/virussen zit er niet op, dat scan ik geregeld.
Opstartprocessen zijn er ook maar een paar.

als hij nog eens traag is, moet je eens bij taakbeheer kijken welk proces er zoveel CPU inneemt en geheugen, heb je trouwens ook everest? daarmee kan je namelijk zien hoeveel ramgeheugen er bezet is, als dit vol is dan weten we meteen het probleem:) dan sta je voor 2 keuzes: of je zet wat minder programma's aan, of je koopt nog een ramlatje bij.

p.s. zit het latje wel goed in het slot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan