HDD eerst herkend nu verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste,

Ik heb vandaag een nieuwe HDD gekocht. Samsung EcoGreen 5400rpm 2TB. Na het aansluiten heb ik de PC opgestart en ik heb in mijn BIOS gekeken en de HDD werd herkend.

Vervolgens Windows opgestart. Windows heeft de stuurprogramma's geïnstalleerd en dwong mij opnieuw op te starten.

Na het opnieuw opstarten was de drive noch in verkenner noch in schijfbeheer te herkennen en bij controle in mijn BIOS was de schijf ook verdwenen.

Wat kan ik doen om mijn schijf weer herkend te laten worden?

Groet,

Tariq

Controleer eens of de SATA-kabeltjes wel goed aangedrukt zijn, zowel aan de HD-kant als op het mobo. Die willen nog wel eens los trillen.

Niet gecheckt, maar na enige uren uitstaan (± 3 uur) verscheen de schijf weer in mijn BIOS. Het een en ander gecheckt en na opstarten van Windows weer verdwenen.

Als ik SATA Controller mode op RAID heb staan, doet Windows het, geen schijf.
Als ik SATA Controller mode op AHCI heb staan, krijg ik een BlueScreen.

Ik heb mijn OS-Drive op connector 0 en mijn tweede schijf op connector 2 staan (Intel Matrix Raid configuration; kwam ik toevallig in omdat het heel snel langsflitste)

Toen de Nieuwe HDD nog werd herkend in BIOS heb ik een Quick Smart Scan gedaan en geen problemen gevonden. Een Scan Smart Check gaf ook geen problemen.

Laatst bewerkt:
Nadat ik alles behalve, monitor, muis/toetsenbord, stroom & internet los had gekoppeld, werd mijn PC extreem traag? (reden onbekend, misschien processor die te warm loopt, ik ga zodirect wat nieuwe koelpasta halen). Na opstarten zonder externe hardeschijf kon Schijfbeheer opeens mijn schijf vinden. geformateerd, liep vast. Gecancelled. Vervolgens opnieuw opgestart, schijfbeheer, gemarkeerd als actief, letter toegewezen. Uitgezet, alles aangesloten en bij opstarten bleef hij hangen op "Windows starten..." (W7). Alles erweer uit, opstarten, gelukt, externe harde schijf aangesloten. En nu start hij wel weer automatisch op en kan ik de externe harde schijf weer erin laten.

Ik weet niet wat het probleem was, maar hij doet het nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan