HDD en Geheugen werkt niet op 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supersurver

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Hallo allemaal,

Ik heb hier 2 pc's staan beide een Intel Celleron 400Mhz. en 64 MB SDRamm geheugen.

Nu heb ik een nieuwe HDD en wat extra geheugen gekocht. De HDD is een Maxtor 80 GB en het geheugen is 1 128 SDRamm (1 van 64 MB gaat in de andere en 1 pc krijgt dan 1 van 128 MB).

Maar nu herkent de bios de HDD niet en het geheugen wil niet hoger gaan dan 64 MB! Ook niet bij die van 128 MB.

Dit zijn de 2 biosen:

1. Award Modulair Bios v6.00PG

2. Ami Bios Simple Setup Utility - Version 1.20

Moet ik misschien m'n bios flashen??? en wat zijn daar de gevolgen dan van???

Grz,

SuPeRSuRVeR

BIOS flashen kan voor de harde schijven inderdaad de oplossing zijn. De gevolgen zijn dus positief. Het flashen moet wel goed gebeuren en je moet zeker weten dat je de correcte BIOS-bestanden hebt.

Het geheugen zal waarschijnlijk niet werken omdat het enkelzijdig geheugen is. Probeer dubbelzijdig geheugen te krijgen.

Hmm. jah. maar de geheugen die is wat er in zat al enkel zeidig :confused: maarjah.. waar kan ik een bios update vinden??

64 MB enkelzijdig zal wel werken, 128 MB of hoger wellicht niet. Dat had ik met mijn oude Pentium (BX chipset) ook. BIOS-update vind je op de site van de fabrikant van het moederbord.

Award is niet de fabrikant van je moederbord, award maakt BIOS'en.

Via AIDA is het merk van je moederbord meestal wel te achterhalen, het type staat er vaak ook wel bij.

Okey.. ik zal eens kijken met dat AIDA maar gelukkig is het op 1 pc nu al wel gelukt!! :confused: hoe weet ik ook niet maar hij deed op eens :)

dit gaf ie aan:

------------------------------

--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

CPU-Eigenschappen:
CPU Type Intel Celeron-A, 400 MHz
CPU Aanduiding Mendocino
CPU Stepping B0
L1 Code Cache 16 KB
L1 Data-cache 16 KB
L2 Cache 128 KB (On-Die, Full-Speed)

--------[ Moederbord ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 63-0702-001437-00101111-071595-WHITNEY$M766V1.0-8712Release 07/02/1999 S
Moederbordnaam Onbekend

--------[ Chipset ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Chipseteigenschappen:
Moederbord Chipset Intel Whitney i810

Chipsetfabrikant:
Firmanaam Intel Corporation
Productinformatie http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
Besturingssoftware download http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

--------[ BIOS ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

BIOS Eigenschappen:
BIOS Type AMI
Datum Systeem BIOS 07/15/95
Datum Video BIOS 04/29/19

BIOS Fabrikant:
Firmanaam American Megatrends Inc.
Productinformatie http://www.ami.com/amibios

Problemen en Suggesties:
Suggestie Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
(lijst ingekort)

Helaas geen merk en type te vinden, ook niet via www.ami.com
Het systeem is echter dermate verouderd dat ik er niet al te veel geld aan zou uitgeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan