HDD Error's

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen17stam

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
hallo,

Sinds kort willen zo nu en dan mijn HDD('s) niet meer laden (niet meer te zien) in Windows Verkenner, de groenebalk boven aan laad heel langzaam en blijft aan het einde hangen. Ik denk zelf dat het waarschijnlijk aan mijn HDD('s) ligt.

Ik heb een Health Check gedaan en kwam de volgende error tegen

Model: Hitachi HDT721010SLA360
Error: 199 UltraDMA CRC Errors 200 200 0000000000-05EE 000

en bij mijn SSD

Model: OCZ-AGILITY3
Error: 204 Soft ECC Correction Rate 120 120 0000000772-40D2 000

Ik merk dat mijn pc steeds vaker vast loopt (blauwe foutmeldingen etc.) hij gaat echt achteruit kan dit aan de gezondheid van mijn HDD's liggen?

Wie kan mij helpen?

Windows 7 64-bit

CRC errors zijn natuurlijk niet goed. Maar het zou ook nog aan je RAM kunnen liggen - wel toevallig dat beide schijven een probleem zouden hebben. Ik zou eerst maar eens een Memtest86 of zo downloaden en draaien om te zien of de gelezen gegevens vervolgens niet corrupt raken in het RAM.

CRC errors zijn vaak defecte kabels. Probeer die eerst eens te verwisselen.

De Ramtest heeft geen errors gevonden. Ik moet nog de SATA kabels even vervangen kijken of dat het kan zijn. Windows loopt soms helemaal vast terwijl ik totaal geen zware dingen draaiende heb (firefox) kan dat ook al aan een SATA kabel liggen? ben toch niet op de schijf bezig?

Dat ene blokje kan je boosdoender zijn. Als op dat blokje iets geschreven of gelezen wordt zal hij vastlopen. Je harde schijf is dus zeker defect.

Je zou eventueel nog HDD Regenerator kunnen gebruiken om de slechte sectoren te herstellen (niet gratis):

http://www.dposoft.net/hdd.html

Als het alleen maar magnetische fouten zijn is het goed mogelijk dat je harddisk volledig te herstellen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan