HDD (fan)controller-achtig iets??

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Goeiemiddag allen,

Ik heb nu 4 HDD's in mn pc hangen, maar om die 3 anderen nu onnodig te belasten (levensduur verkorten) wil ik gewoon de spanning eraf kunnen halen ..
Is er zoiets wat je in kan bouwen in een 5.25 schacht en dan je HDD's kan uitzetten/spanningsloos maken ?
Het gaat hier om Sata-schijven..

Alvast bedankt,
Whittey

Nou.... ik denk dat het wel zal meevallen met de invloed op de levensduur. Als een schijf niet gebruikt wordt, heeft hij weliswaar power, maar staat hij verder 99% van de tijd gewoon stil. De gemiddelde schijf kan echt wel een paar jaar mee, zelf al wordt hij wél regelmatig gebruikt.

Wat je eigenlijk wilt, is dus gewoon een aantal aan/uit knopjes voor diverse componenten in je systeem, die achter de hoofdschakelaar zitten. Ik heb even wat gesnuffeld in Google... ik denk dat je zoiets bedoeld? http://www.google.nl/imgres?imgurl=...20&um=1&hl=nl&sa=N&gbv=2&tbm=isch&um=1&itbs=1

Hiermee kan je handmatig diverse onderdelen aan en uit zetten. Feteilijk is het gewoon een schakelaar in de normale voedingsvoorziening.

Dat is denk ik precies wat ik bedoel.
Is er ook een Nederlandse shop die zoiets verkoopt?

EDIT: Ik zie net dat Azerty ze verkoopt, stevig prijsje hangt eraan .. 61 euro ...

in ieder geval bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan