HDD Formateren lukt niet...

• Onderwerp starter Onderwerp starter GMAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GMAN

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2003
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc gekocht hierin zitten twee harde schijven van ieder 160 GB.

Het probleem is dat een HDD wel door windows herkend wordt maar ik deze niet kan gebruiken windows zegt dat ik deze eerst moet formateren maar dit wil op geen enkele manier die ik weet.

De andere hdd doet het wel gewoon goed..

Weet iemand hier een oplossing voor..??

Wat heb je allemaal geprobeerd?
Waar liep je vast? (Foutmeldingen ed)

heb je al een hele ordinaire bootdisk van 98SE gebruikt?

Stop het ding in de drive, boot ermee en geef na het booten de opdracht

a:>format H:

M.i. succes 101% verzekerd.

(er even vanuit gaande dat H die 2e schijf is)

Laatst bewerkt:
als ik op de schijf F: klik zegt windows dat deze eerst geformatteerd moet worden.

maar als ik dan op ja klik krijg ik de melding dat het formateren niet voltooid kan worden.

Als ik zelf via de rechter muis knop probeer krijg ik deze zelfde melding en als ik via schijfbeheer probeer werkt het ook niet.

Ik heb geen floppy drive anders zou ik het via partionmagic doen maar dit kan dus ook niet en verder weet ik geen oplossingen.

wat voor type harde schijf is het? Sata of IDE ?
wat voor OS heb je?
hoe staan de jumpers op je harde schijf?
is het een nieuwe harde schijf of 2de hands?

Graag iets meer Info.

Kun je even alle partities van de 2 HD's opgeven.
Heb je deze PC zo gekocht en/of heb je er zelf nog iets aangedaan.

Het is een nieuwe pc en de hdd's zaten er al in ik heb er zelf niets aan gedaan. Het zijn ook nieuwe HDD's

De eerste HDD die het wel doet is opgedeeld in drie partities C: D: en E:

De 2e HDD (die niet werkt) is een F: partitie
Windows ziet de HDD wel.

Het zijn serial-ATA HDD's

Het systeem draait op windows xp home edition (origineel)

k, bij gemis van een A drive, maak middels Nero een bootable CD en geef dan het format commando na een boot met die disk.

Zou het niets met een raidinstelling te maken kunnen hebben (indien ondersteund door het moederbord)? Als ze beide 160GB zijn en raid is zo ingeschakeld dat deze automatisch een backup maakt van schijf 1 op schijf 2, dan is schijf 2 dus onbruikbaar. (raid 0+1 heet dat geloof ik)
Dan zou je een andere instelling moeten hebben, namelijk raid1 (als het goed is) of ook wel striped genoemd. Dan wordt het één grote schijf van 320GB (iets kleiner)
Kijk uit met het wijzigen van raidinstellingen, partities kunnen zomaar oplossen in een wolkje logica...

bedankt voor de reacties maar het is niet gelukt heb al een nieuwe schijf gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan