hdd formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
ik heb het volgende probleem
Windows blijft hangen zie bijlage
IMG_4111.jpgIMG_4112.jpgIMG_4113.jpg

De hdd werkt wel, ik heb de hdd in een andere pc gehangen welke de hdd ziet en welke ik ook kan benaderen.

Wat heb ik allemaal geprobeerd.

windows dvd 7
windows dvd 8.i
recovery windows

Zowel de 64 als 32 bits geprobeerd.

Boot volgorde aangepast in de bios
de hdd geformateerd zowel snel als aangepast.

Hdd in andere pc gehangen (wordt gezien)

Ik vermoed dat er nog een verborgen partitie is welke ik op een of andere manier niet kan benaderen maar ik zou niet weten hoe ik die kan vinden/benaderen.

Iemand een andere suggestie/oplossing!

Volgens mij is het relatief simpel. Zoals je schrijft is de schijf zichtbaar in een andere pc. Welnu, formatteer in die andere computer deze hdd en je probleem is over. Na het formatteren check je even in schijfbeheer of er nog iets op staat (een al dan niet verborgen partitie) en zo nee, dan hang je 'm terug in de machine waar 'ie thuis hoort.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie gast0225

De hdd heb ik in de andere pc geformatteerd, daarna terug gehangen in de andere pc en het probleem bleef...........

Daarom schreef ik ook :

"............check je even in schijfbeheer of er nog iets op staat......."

zodat je zeker weet dat 'ie ook écht helemaal leeg is.

Daar kun je zien of er nog partities aanwezig zijn. Stel dat jouw theorie zou kloppen, dan zou je daar nog een partitie moeten zien staan van zo'n 100 Mb en dan was / is de schijf dus niet leeg.

@mitchell : ik heb een posting uit je andere topic 'gestolen':

Ik vermoed dat dit ligt aan dat je de System reserved partitie van 100 MB+ (max. 300 MB) waarschijnlijk hebt laten staan (dus niet hebt verwijderd), en (alleen) de C: partitie hebt geformatteerd.
Maakt verder voor een herinstallatie niets uit, maar jij hebt blijkbaar de pc weer opgestart zónder dat je opgestart bent van de installatie-CD, en dan kun je een dergelijke melding verwachten (met de System Reserved partitie intact, maar geen Windows aanwezig op de C: schijf), lijkt me.

Andere optie zou kunnen zijn dat de fabrikant in de System Reserved partitie zijn recovery opties heeft ingebouwd, incl. recovery naar fabrieksinstellingen.

Tijs.

Hetgeen hier staat is nog uitgebreider dan hetgeen ik in bericht 6 schreef. Dát is denk ik zo'n beetje wat er bij jou 'aan de hand is'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan