HDD gaat niet meer draaien / data nog te redden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giorgio

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik heb een harde schijf die er onverwacht mee is gestopt, hij gaat helemaal niet meer draaien, en word niet meer herkend in het BIOS, ik heb wel gemerkt dat er iets met mijn harde schijf gebeurd, hij word namelijk wel warm, maar ik merk voor de rest helemaal niets gebeuren.
Nu staan hier helaas bestanden op die ik nodig heb en niet kan vervangen, weet iemand of ik die bestanden nog terug kan krijgen?

Giorgio

Dat kan maar dat kost heel veel geld!!

Als hij warm wordt en niet draaid wil zeggen dat hij vast staat(KAPOT)

Ik heb wel nog garantie van Maxtor, weet je misschien of ze ook je data terughalen voor je?

Weet je hoe dat kon komen dat hij al na een half jaar vast kan gaan staan?

Maxtor haalt geen data van je kapotte schijf af. Je kunt nog proberen met de schijf een subtiele klap te geven, soms wil de schijf dan weer gaan draaien. Als dat het geval is, zoveel mogelijk gaan backuppen.

Dat kan door steeds veel te warm zijn worden,kan ook een slechte zijn geweest.

En je data terug halen ,moet je over informeren bij diegene waar gekocht of ze dat kunnen regelen.

(heb wel eens geprobeert met een wat oudere die ook vast stond,de voeding van de HD losmaken ,dan opstarten en de voeding er los tegen drukken ,in de hoop dat hij los wil slaan)

moet ik die "klap" geven als mijn computer uit staat of juist als mijn computer aan staat?

Giorgio zei:
moet ik die "klap" geven als mijn computer uit staat of juist als mijn computer aan staat?

Op een vlakke onder grond, netzo als je met je platte hand zou slaan

BANDIT123 zei:
Dat kan door steeds veel te warm zijn worden,kan ook een slechte zijn geweest.

En je data terug halen ,moet je over informeren bij diegene waar gekocht of ze dat kunnen regelen.

(heb wel eens geprobeert met een wat oudere die ook vast stond,de voeding van de HD losmaken ,dan opstarten en de voeding er los tegen drukken ,in de hoop dat hij los wil slaan)

Veel te warm kan hij niet zijn geworden, heb er een harde schijf koeler opgezet voordat ik hem voor de eerste keer aan heb gezet, zal dus wel weer gewoon pech hebben...

Zal wel morgen even de winkel opbellen.

Hoe bedoel je dat? Als de computer aan staat de voedingskabel er gewoon in doen?

In de Pc als kabel er afis ,dan met voeding als het ware er tegen stoten.

En met Vlakke hand er uit halen ,en op de tafel of zo

BANDIT123 zei:
In de Pc als kabel er afis ,dan met voeding als het ware er tegen stoten.

En met Vlakke hand er uit halen ,en op de tafel of zo

Je bedoeld dat mijn harde schijf alleen een korte schok krijgt?

Dus dat ie niet ondertussen onder stroom staat?

Giorgio zei:
Je bedoeld dat mijn harde schijf alleen een korte schok krijgt?

Dus dat ie niet ondertussen onder stroom staat?

Ja en dan achter elkaar een paar keer

Ik heb het geprobeerd om de harde schijf met behulp van die schokjes weer te laten werken maar helaas zonder succes.

Ok dan zal ik die harde schijf maar een klap geven, maar moest ik die klap nou geven als mijn harde schijf onder stroom staat of moet mijn harde schijf nou juist van het stroom af?

okee, moet het echt hard (me afreageren op de harde schijf) of zoals je op de deur klopt?

ik ga hier maar even mee wachten voordat ik hem helemaal sloop, ga morgen weer verder als ik jouw antwoord heb gelezen

Gewoon de hardeschijf vast pakken, zodat je hem vlak of de tafel op vloer een klap kunt geven. Erger kan je het niet maken, stuk is ie toch al.
Zorg wel dat je geen beschadiging aan de buitenkant maakt, met oog op eventuele garantie.;)

Ook niet gelukt, heb net de winkel opgebeld maar ze zeiden dat ik zelf verantwoordelijk was voor mijn backups maar dat ze wel even zullen kijken.

Heel erg bedankt voor jullie hulp, en nu maar hopen dat ze mijn data nog willen proberen te redden.

Giorgio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan