HDD geeft fout hoeveelheid bestanden aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxpost21

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Beste mensen,

Ik heb een harde schijf met 1000gb erop, die heb ik verdeeld over 2 partities D en C schijf.
Op mijn D schijf staat voor 119 gb aan bestanden, maar volgens Deze Computer is er nog maar 8 gb beschikbaar.
Weet iemand waar die andere vele gigabyes heen zijn?

mvg,

Max Post

Hoe groot is je C partitie dan ?
Stuur eens een screenshot van je C eigenschappen en van je D eigenschappen

Groeten Marcel

Bij deze:

[smallimg]http://i46.tinypic.com/312g4ec.jpg[/smallimg]
(Klikbaar)

Laatst bewerkt door een moderator:
Staan er geen verborgen bestanden op je D partitie ?
Hij zegt namelijk dat er 451GB in gebruik is.

Kijk eens in Tabblad Vorige versies of alles op disabled staat.
Dit zijn je zgn Shadow copies (snapshots)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik zou op D even kijken bij de eigenschappen per map om te kijken welke map nu die extra data bevat.

Groeten Marcel

rechtermuisknop op D >> Properties >> tabblad Tools >> Check now (zet beide vinkjes aan)

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik heb de schijfcontrole gedaan maar daar kwam niets verkeerds uit ofzoiets. Ik heb nog steeds het foute aantal gb's aan ruimte.
Sorry dat ik zo laat nog antwoord, had een toernooi dus ik had even geen tijd :P

Heb je al op het knopje Disk Cleanup gedrukt ? (Zie screenshot 23-6-2010)

Groeten Marcel

Zou best kunnen, mmaar ik zal het zo nog een keertje doen.

Gisteren had ik 18gb vrije ruimte en ik was bezig met het downloaden van een film, die had ik even op pauze gezet.
Toen was ik in slaap gevallen, wil ik hem vandaag weer aanzetten gaat die niet verder want er is nog maar 848byte vrij.
En die film was 4gb en had maar 2gb gedownload.

Ik denk dus dat het een virus is, dus heb ik AVG even op de D schijf laten scannen, zien we zo wel wat er uitkomt.

Je kan hem ook op D alle bestanden laten zoeken (F3) en vervolgens sorteer je het resultaat op grootte.
Dan zal je vanzelf zien wat het grootste bestand is.
(Niet vergeten bij Geavanceerde zoekopties Verborgen bestanden en mappen doorzoeken en Systeemmappen doorzoeken aan zetten).

Groeten Marcel

Ik ben er waarschijnlijk achter gekomen wat het probleem is...
Ik krijg opeens een melding over back-up files, dat het te vol is.

Dus ik klik erop staan er allemaal back-ups... die ga ik nu maar eens verwijderen en ergens aanvinken dat er geen back-ups meer worden gemaakt :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan