HDD geen gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

damasterman

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Externe HDD, niet leesbaar

LS

ik heb een externe hdd, deze is plots niet meer leesbaar. Ik heb hem nu gewoon om makkelijker te werken intern ingebouwd. In windows bij de verkenner geeft ie: ...is niet toegankelijk; bestand of map is beschadigd en onleesbaar.

Hoe ga ik te werk om deze te herstellen?

in testdisk krijg ik de melding na wat gefrommel dat de MFT and MFT mirrors bad zijn en hij geeft aan Failed to repair them. Bij het listen van de directorys en files zegt ie: cant open filesystem, filesystem seems damaged.
Boot sector en backup boot sector zijn ok.
Ik heb ook HDD regenerator, maar duurde erg lang. Zou dit een goede optie zijn.
Chdsk van windows werkt ook niet. Kan ie niet opstarten.

Wat te doen?

Help

Dennis

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf goede ervaring met een kapotte externe hd onder linux, die wou em wel lezen. Je kan knoppix eens draaien (loopt van cd): http://www.knopper.net
Na alle files van de cd gehaalt te hebben, heb ik de hdd kast opengeschroeft en de (ide!) hd eruit gehaald en aan een ide draad gehangen. Gebuik de hd nu nog steeds

ook acronis disk director suite kan er niets mee. Hij geeft aan "kan versie en status van volume niet vaststellen, Chkdsk is afgebroken"...Hellup, er staan belangrijke dingen op die schijf :confused:

Helaas weinig reacties :( . Maar na wat gefrommel lijkt er schot in te komen. Knoppix startte niet echt op, ubuntu gaf geen acces tot de schijf. Nu heb ik Active file recovery for windows draaien en die heeft de mapstructuur terug weten te halen. Tevens is het mogelijk om de bestanden terug te halen. Probleem is de 400Gb externe hdd, en intern zit maar 70gb vrij...maar goed de belangrijkste dingen zijn inmiddels binnen.

Als iemand me een tool kan adviseren die deze hdd kan herstellen zonder de gehele boel ervan af te kopieeren zou dat geweledig zijn. Let wel de externe hdd van 400gb is knalvol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan